۶ مرداد ۱۳۹۳، ۱۷:۵۵

افتخاری:

400 دانش آموز پلدختری در مدارس نامقاوم درس می خوانند/ راه دسترسی نامناسب هنرستان فنی و حرفه ای

400 دانش آموز پلدختری در مدارس نامقاوم درس می خوانند/ راه دسترسی نامناسب هنرستان فنی و حرفه ای

پلدختر - خبرگزاری مهر: مدیر آموزش و پرورش شهرستان پلدختر با بیان اینکه 400 دانش آموز پلدختری در مدارس نامقاوم درس می خوانند، گفت: یک فضای آموزشی این اداره در اختیار دانشگاه آزاد است در حالیکه این منطقه مدرسه ابتدایی ندارد و دانش آموزان سخت در عذاب هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا افتخاری ظهر دوشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش پلدختر گفت: 690 میلیون ریال اداره آموزش و پرورش به ادارات برق، گاز ، آب و مخابرات این شهرستان بدهی دارد.

افتخاری افزود: تا کنون هفت هزار و 120 دانش آموز برای سال تحصیلی جدید ثبت نام کرده اند که از این تعداد سه هزار و 510 نفر پسر و سه هزار و 610 نفر دختر هستند که در 296 کلاس درس در آینده مشغول به تحصیل خواهند شد.

وی به مشکل ثبت نام دانش آموزان پلدختر اشاره کرد و گفت: دانش آموزان به رشته های تجربی گرایش دارند و اولیای آنان براین خواسته دانش آموزان اصرار دارند که این عامل موجب افزایش فارغ التحصیلان رشته تجربی شده است.

افتخاری افزود: دانش آموزان باید به سمت رشته هاي فنی و مهارتی حرکت کنند که هم مورد نياز حال و آينده کشور است و هم موجب توازن تعداد دانش آموزان در رشته هاي مختلف شود که تحقق این امر نیاز به جلسات توجیهی دارد.

مدیر آموزش و پرورش پلدختر گفت: در مقطع ابتدایی پلدختر با مشکل کمبود نیرو مواجه است که به اداره کل استان اعلام شد که نیاز به 20 نفر نیرو در مقطع ابتدایی وجود دارد و اداره کل استان با این امر مخالفت کرد و اظهارداشت از نیروهای ابتدایی که به مقاطع دیگر رفته اند استفاده شود.

افتخاری افزود: مشکل دیگر برکناری نیروهای مرد به عنوان معاونان اجرایی در مدارس دخترانه شهرستان بود که در راستای فرهنگ عفاف و حجاب از نیروهای زن استفاده شد.

وی از امام جمعه پلدختر در حمایت از برنامه های آموزش و پرورش به ویژه طرح محرم سازی مدارس  تقدیر کرد و افزود:  تا 15مرداد امسال ساماندهی نیروهای انسانی در سایر مقاطع در مدارس شهرستان پلدختر باید مشخص شود.

وی به مشکلات مدارس تخریبی و فرسوده شهرستان اشاره کرد و گفت:  26 واحد آموزشی غیر استاندارد، تخریبی و فرسوده در شهرستان پلدختر وجود دارد که 400 نفر دانش آموز در این مدارس تحصیل می کنند.

افتخاری با بیان اینکه این مدارس فاقد استحکام لازم بوده و در صورت بروز اتفاقی مشکل زا هستند، افزود: کمبود فضاهای آموزشی مناسب در شهرستان موجب شده که دانش آموزان در برخی موارد در مکان نامناسب و تنگ و محدود درس بخوانند.

مدیر آموزش و پرورش پلدختر گفت: یک فضای آموزشی این اداره در اختیار دانشگاه آزاد است و فرماندار پیگیر است که به زودی آن را تخلیه کند زیرا این منطقه مدرسه ابتدایی ندارد و دانش آموزان سخت در عذاب هستند.

وی عدم تکمیل پروژه های نیمه تمام را یکی از مشکلات آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: پروژه های سالن چند منظوره هنرستان معصومیه و سالن ورزشی کانون فرهنگی پلدختر با  80درصد پیشرفت فیزیکی به علت نبود اعتبار متوقف شده اند.

افتخاری تصریح کرد: بیش از 432 میلیون تومان سهم آموزش و پرورش شهرستان از اعتبارات امسال است که 70 درصد آن سهم پلدختر و مابقی سهم معمولان خواهد بود که این اعتبار جوابگو نیازهای آموزش و پرورش نیست زیرا مشکلات و محدودیت های مالی زیاد است به طوریکه متوسل به مشارکت ها و کمک های مردمی و خیرین شده ایم.

مدیر آموزش و پرورش پلدختر گفت: راه دسترسی نامناسب هنرستان فنی و حرفه ای و کار و دانش شهر پلدختر موجب اعتراض دانش آموزان و اولیای آنها شده است.

کد خبر 2340321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha