نوری المالکی:

حمایت سیاسی از داعش خطرناکتر از حمایت امنیتی است

حمایت سیاسی از داعش خطرناکتر از حمایت امنیتی است

نخست وزیر عراق ضمن انتقاد از حمایت برخی رقبای سیاسی از گروهک تکفیری تروریستی داعش، آن را به مراتب خطرناکتر از حمایت امنیتی و نظامی دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه المسله، نوری المالکی گفت: این درد آور است که اعیاد در عراق از زمان حضور بعثی ها در قدرت و از زمانی که ما وارد مقابله با تروریسم شده ایم آکنده از درد و رنج بوده است.باید با توکل بر خدا متحد و هماهنگ عمل کنیم تا تصویر عید به شکل محبت آمیز و همکاری و حذف همه مشکلات طایفه ای،مذهبی و نژادی باشد.

وی افزود: دولت تصمیماتی اتخاذ و به شکل نامحدودی اموالی را هزینه کرد و کمیته برای کمک به آوارگان تشکیل داد.اقداماتی برای کمک به آوارگان انجام شده است و از عتبات مقدس،موسسات و همه مردمی که کمک کردند تشکر می کنیم.

نخست وزیر عراق اعلام کرد: 500 میلیارد دینار در مرحله اول برای کمک به خانواده های آواره اختصاص داده شده است و 500 میلیارد دیگر اختصاص خواهد یافت و این کمکها تا زمانی که بتوانیم آوارگان را به مناطق مسکونی آنها اختصاص دهیم ادامه دارد.

المالکی افزود: واقعیت داعش و القاعده ترسی برای ما ایجاد نمی کند، زیرا وضعیت مشخص است اما متاسفانه برخی از رقبای سیاسی سوار بر موج شده اند و این تروریستها را انقلابی نامیدند، مسئولیت بر عهده کسانی است که فرصتی به دولت برای تقویت تلاشهای سیاسی، امنیتی و رسانه ای ندادند.

وی اعلام کرد: فراهم آوردن پوشش سیاسی به مراتب خطرناکتر پوشش امنیتی برای داعش است زیرا کارهای آنها را توجیه می کند.هم اکنون پس از این چهره واقعی این جنایتکاران برای همه روشن شده است و اینکه آنها دشمن انسانیت هستند ساکنان مناطق جنگ زده این سیاستمداران را تهدید کرده اند.باید علیه سیاستمدارانی که فقط به منافع خود می اندیشند موضع گیری شود.

وی خطاب به مردم مناطق جنگ زده از آنها خواست که به ارتش و داوطلبان بپیوندند تا اوضاع دردناک عراق به پایان برسد.

کد خبر 2340601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha