۹ مرداد ۱۳۹۳، ۱۷:۴۹

شرافت:

بافت تاريخي ميبد نيازمند كارهاي پژوهشي است

بافت تاريخي ميبد نيازمند كارهاي پژوهشي است

يزد - خبرگزاري مهر: مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان يزد گفت: بافت تاريخي و قديمي ميبد به دليل بهره مندي از ويژگي هاي خاص، نيازمند انجام كارهاي مدون پژوهشي است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدي شرافت، ظهر امروز در مراسم معرفي رئيس جديد پايگاه پژوهشي ميراث فرهنگي ميبد اظهار داشت: ميبد يكي از شهرستانهاي تاريخي و قديمي در مركز ايران به شمار مي رود و در بافت قديمي آن عناصر ارزشمند بسياري وجود دارد.

وي تاكيد كرد: اين عناصر ارزشمند به ويژه در زمينه معماري بايد معرفي شده و بر روي آن كارهاي پژوهشي انجام شود.

عناصر تاريخي ميبد در كل كشور نادر است

مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان يزد تصريح كرد: عناصر موجود در ميبد در كل كشور نادر است و روش هاي خاص معماري و هنرهاي مرتبط با آن را نمي توان در ديگر مناطق كشور مشاهده كرد.

وي با اشاره به آسيب هاي بسياري كه در طول گذر زمان به بافت تاريخي و قديمي ميبد وارد شده است، تصريح كرد: به رغم اين آسيب ها، هنوز هم عناصر شهري قديم مانند راه هاي باستاني، كهن دژ، كاروانسرا و بقاياي شهرهاي كهن و قديمي در ميبد باقي مانده كه ارزش معرفي و پژوهش دارد.

پژوهش هاي ميراث فرهنگي ميبد بر بناهاي تاريخي اين شهر متمركز شود

شرافت، از نارين قلعه به عنوان يكي از قديمي ترين عناصر قديمي و بناهاي تاريخي در مركز ايران و در شهرستان ميبد ياد كرد و بيان داشت: انتظار داريم مسئولان پايگاه پژوهشي ميبد، بر روي بافت تاريخي و قديمي اين شهر متمركز شوند.

در اين مراسم فرماندار ميبد و رئيس ميراث فرهنگي ميبد نيز به بيان ويژگي ها و شاخصه هاي هنر اصيل معماري در شهرستان ميبد پرداختند.

در اين مراسم از تلاش هاي ذات الله نيكزاد تجليل و ساشا رياحي به عنوان رئيس پايگاه پژوهشي ميراث فرهنگي شهرستان ميبد معرفي شد.

کد خبر 2340821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha