۱۱ مرداد ۱۳۹۳، ۱۷:۲۲

کامیاب اعلام کرد:

خسارت 23 میلیارد و 300 میلیون تومانی سیلاب در کرمان/ جان باختن دو نفر در سیلاب

خسارت 23 میلیارد و 300 میلیون تومانی سیلاب در کرمان/ جان باختن دو نفر در سیلاب

کرمان - خبرگزاری مهر: جانشین رئیس شورای مدیریت بحران استان کرمان خسارت وارد شده به شهرستان های بافت و رابر بر اثر جاری شدن سیلاب را 23 میلیارد و 300 میلیون تومان عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد کامیاب ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به  بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب در شهرستان های بافت و رابر طی هفته گذشته، گفت: در اثر این حادثه طبیعی 23 میلیارد و 300 میلیون تومان به زیرساخت های شهرستان های گفته شده خسارت وارد شد.

معاون عمرانی  استاندار کرمان ادامه داد: جاری شدن سیلاب باعث بروز خسارت در بخش های راه و مسکن روستایی، برق، آب آشامیدنی دام و کشاورزی شد.

وی تصریح کرد: بر اثر جاری شدن سیلاب دو نفر از شهروندان در شهرستان های بافت و رابر  جان خود را از دست دادند.

ثبت 42 میلیمتر بارندگی در بافت

فرماندار بافت نیز در ادامه این نشست گفت: تلاش ستاد بحران شهرستان برای رفع مشکلات عشایر و وستاییان برای بازگشایی نهایی جاده ها ادامه دارد.

فتحعلی حمزه جواران اذعان داشت: بارندگی های دو روز اخیر به میزان 42 میلیمتر ثبت شده است که بیشرین خسارت را در روستاهای نم زاد، شورباز، انجیرک و گدار سبز بوده است.

وی با اشاره به کشته شدن یک نفر در شهر بافت بر اثر سیلاب اذعان داشت: تخریب 25 رشته قنات، 150 هکتار از مزارع و باغات، 50 منزل مسکونی روستایی، سه کیلومتر کانال آبرسانی و 180 کیلومتر راه روستایی و عشایری از دیگر خسارت وارد شده است.

این مسئول از رفع مشکل قطعی برق و بازگشایی راه های روستایی و عشایری خبر داد و افزود: در حال حاضر بیشترین مشکل در بخش کشاورزی و راه های عشایری است که تردد به کندی صورت می گیرد.

وی با اشاره به ادامه فعالیت سامانه بارش زا در استان از مردم خواست در حضور در حاشیه رودخانه ها پرهیز کنند.

 

کد خبر 2341728

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha