۱۳ مرداد ۱۳۹۳، ۹:۳۱

شطرنجبازان ایران در دور دوم المپیاد جهانی پیروز شدند

شطرنجبازان ایران در دور دوم المپیاد جهانی پیروز شدند

تیم‌های ملی شطرنج مردان و زنان ایران دیدارهای خود در دور دوم مسابقات المپیاد جهانی 2014 را با برتری مقابل اسلوونی و مقدونیه به پایان رساندند.

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه چهل و یکمین دوره مسابقات المپیاد جهانی شطرنج، دیدارهای دور دوم در شهر ترومسو نروژ و در هر دو بخش مردان و زنان برگزار شد که طی آن نمایندگان ایران همچون دور نخست مسابقات موفق به کسب برتری برابر حریفان خود شدند.

در چارچوب این مرحله از مسابقات که روز گذشته برگزار شد، تیم ملی مردان ایران به مصاف اسلوونی رفت و با نتیجه 2.5 بر 1.5 حریف خود را شکست داد. در رده‌بندی اولیه این رقابت‌ها تیم‌های ایران و اسلوونی به ترتیب در جایگاه‌های 39 و 28 قرار گرفتند.

احسان قائم مقامی، الشن مرادی، پویا ایدنی و اصغر گلی‌زاده ترکیب تیم ملی شطرنج مردان ایران را در المپیاد جهانی تشکیل می‌دهند. این ترکیب در حالی مقابل اسلوونی به برتری دست یافت که در دور نخست مسابقات نیز بر هندوراس غلبه کرده بود.

اما در بخش بانوان مسابقات المپیاد جهانی شطرنج و در دور دوم این رقابت‌ها نیز تیم بانوان ایران با ترکیب آتوسا پورکاشیان، سارا سادات خادم الشریعه، غزل حکیمی‎فرد و مینو عسگری‎زاده 4 بر صفر مقدونیه، تیم 65 رده‌بندی اولیه مسابقات را شکست داد. شطرنجبازان بانوان ایران که در رده 21 مسابقات قرار دارند در دور نخست نیز جاماییکا را شکست داده بودند.

چهل و یکمین دوره مسابقات المپیاد جهانی شطرنج امروز دوشنبه با برگزاری دیدارهای دور سوم در نروژ پیگیری می‌شود. در این مرحله از مسابقات تیم مردان ایران به مصاف جمهوری چک می‌رود و تیم بانوان نیز با بوسنی و هرزگوین دیدار خواهد داشت. 

چهل و یکمین دوره مسابقات المپیاد جهانی شطرنج تا 24 مردادماه ادامه خواهد داشت. 177 تیم در بخش آقایان و 136 تیم در بخش بانوان برگزار کننده این رقابت‌ها هستند.

 


 

کد خبر 2342650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha