۱۸ مرداد ۱۳۹۳، ۱۵:۱۹

شایقی:

ادارات اردبیل در جذب اعتبار ملی اهتمام داشته باشند

ادارات اردبیل در جذب اعتبار ملی اهتمام داشته باشند

اردبیل – خبرگزاری مهر: مدیر کل دفتر برنامه ریزی و بودجه استانداری اردبیل به ضرورت جذب اعتبارات ملی توسط دستگاه های استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، داوود شایقی بعد از ظهر شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه اردبیل با بیان اینکه از کل بودجه استان ها فقط 14 درصد توزیع شده و مابقی ملی و متمرکز است، اضافه کرد: برنامه ریزی دستگاه ها برای جذب این بخش از اعتبارات اهمیت ویژه ای دارد.

وی با بیان اینکه در 30 فرودین امسال ظرفیت های مهم قانون بودجه استخراج شده است، اضافه کرد: دستگاه ها ملزم به مطالعه و ارائه گزارش برای جذب اعتبارات ملی بودند.

شایقی در ادامه صحبت های خود به تبصره 22 قانون بودجه اشاره کرد و افزود: در این حوزه 740 میلیارد ریال اعتبار برای استان اردبیل تعریف شده است.

به گفته مدیر کل دفتر برنامه ریزی و بودجه استاندار بهبود امور شهری، طرح های هادی روستایی، طرح های ورزشی، زیر ساخت های گردشگری، تعمیر مدارس، راه های روستایی، آبرسانی روستایی، انتقال آب، سد های معیشتی و تکمیل فضاهای بهداشتی در این خصوص تعریف شده است.

وی افزود: این طرح ها به شهرستان ها ارائه شده و قرار بر این بود فرمانداران نظرات نهایی هر شهرستان را جمع بندی کرده و ارائه کنند.

شایقی افزود: 130 میلیارد ریال  برای شهرستان خلخال، 110 میلیارد ریال برای شهرستان گرمی و مابقی شهرستان ها هر کدام 100 میلیارد ریال پروژه پیش بینی شده است.

سه پروژه مشارکتی آب و فاضلاب شهری در اردبیل اجرا می شود

در این جلسه همچنین مدیر عامل آب و فاضلاب شهری استان اردبیل از اجرای سه پروژه مشارکتی به روش BOT توسط این دستگاه اجرایی در استان خبر داد.

عبدالحسین حسن زاده گفت: این پروژه ها به دلیل محدودیت اعتبارات دستگاهی به روش BOT اجرا می شود.

وی افزود: تصفیه خانه فاضلاب نیر و خط انتقال آن به طول 9 کیلومتر با اعتبار 100 میلیارد ریال یکی از این پروژه ها است.

به گفته حسن زاده تا 40 روز آینده پیمانکار این طرح مشخص شده و عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

مدیر عامل آب و فاضلاب شهری استان پروژه دیگر را تصفیه خانه نمین عنوان کرد و مبلغ اعتبار پیش بینی شده برای اجرای این تصفیه خانه به همراه خط انتقال آن را 100 میلیارد ریال عنوان کرد.

وی افزود: پروژه سوم مدول دوم تصفیه خانه اردبیل است که 350 میلیارد ریال اعتبار برای آن در نظر گرفته شده است.

حسن زاده اضافه کرد: مبلغ نهایی این پروژه به همراه تصفیه خانه 550 میلیارد ریال برآورد شده است.

کد خبر 2346280

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha