۲۰ مرداد ۱۳۹۳، ۱۳:۴۵

صمدانی:

خطر کمبود آب در کهنوج جدی است/ هدررفت 75 درصد آب در بخش کشاورزی

خطر کمبود آب در کهنوج جدی است/ هدررفت 75 درصد آب در بخش کشاورزی

کهنوج - خبرگزاری مهر: فرماندار کهنوج با اشاره به خشسکالی های متوالی در این شهرستان گفت: خطر کمبود آب در کهنوج بسیار جدی است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محسن صمدانی پیش از ظهر دوشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان کهنوج اظهار داشت: برای جذب سرمایه گذار باید تمام زیر ساختها آماده شود در این زمینه دولت با جدییت برای تامین انرژی مورد نیاز دست به کار شده است که تا آذر ماه فاز اول نیروگاه 1000 مگاواتی کهنوج به بهره برداری می رسد  و بسیاری از مشکلات افت ولتاژ و برق کشاورزان حل خواهد شد.

وی افزود: جذب سرمایه گذار باید در اولویت کاری مسئولین، ادارات و بانکها باشد.

فرماندار کهنوج با بیان  اینکه مشکل کمبود آب جدی است تصریح کرد:  بیش از 75 درصد  مشکلات مصرف آب در شهرستان در بخش کشاورزی است.

صمدانی با اشاره به اینک  سیستم آبیاری منطقه بیشتر به شیوه سنتی است  وموجب هدر رفت آب می شود، تصریح کرد: دستگاههای مسئول باید فکری اساسی برای تبدیل آبیاری سنتی به آبیاری نوین کنند.

وی بیان داشت: باید قبل از شروع فصل کشت گلخانه ها در شهرستان سوخت مورد نیاز گلخانه ها و مشکل نیروی کار از طریق مراجع ذی صلاح صورت گیرد .

فرماندار کهنوج با بیان  اینکه حفاظت از بیت المال باید در اولویت کاری ادارات و نهادها قرار گیرد افزود: مجریان قانون و کسانیکه وظیفه ذاتی آنها حفاظت از بیت المال است باید با کسانیکه زمین خواری می کنند به شدت برخورد کرده و دست این افراد را از بیت المال کوتاه کنند.

صمدانی در ادامه با اشاره به اینکه هر ساله با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت رجایی و باهنر و به پاس خدمات دولت  در اقصی نقاط کشور از دوم تا هشتم شهریور در تقویم سال به نام هفته دولت نامگذاری شده است، اظهار داشت: باید با برنامه ریزی بهتری این مناسبت ها را نسبت به سنوات گذشته هرچه باشکوهتر برگزار کرد.

وی افزود: عملکرد دولت عملکرد نظام است و تمام ادارات دولتی شهرستان باید در راستای هرچه بهتر انجام دادن وظایف خود تلاش کنند.

فرماندار کهنوج با بیان اینکه تمامی ادارات باید عملکرد یکساله خود را در معرض عموم قرار دهند، تصریح کرد: از هفته دولت به عنوان فرصتی مناسب برای تبیین خدمات نظام باید استفاده کرد.

این مسئول ادامه داد: تبیین عملکرد نظام برای مردم باعث ایجاد نشاط و روحیه اعتماد به نفس در جامعه می شود.

صمدانی با اشاره به برنامه های قابل اجرا در هفته دولت این شهرستان عنوان کرد: غبار روبی گلزار شهدا ، دیدار با خانواده های معظم  شهدا و جانبازان، افتتاح و بهره برداری  چندین طرح خدماتی، عمرانی، تولیدی،  کشاورزی در دو بخش مرکزی، چاه مرید و سطح شهر از برنامه های هفته دولت در شهرستان کهنوج است.

 

کد خبر 2347694

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha