۲۰ مرداد ۱۳۹۳، ۱۷:۱۱

رئیس قوه قضائیه:

سفیران ایران به هجمه‌های حقوق بشری پاسخ دهند

سفیران ایران به هجمه‌های حقوق بشری پاسخ دهند

آملی لاریجانی با اشاره به اینکه قصاص از مسلمات قانونی ما است، گفت: نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور هجمه های حقوق بشری علیه ایران را رصد کنند و به آنها پاسخ دهند.

به گزارش خبرنگار مهر آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه  در همایش روسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور اظهار داشت: نگاه ما به انسان و عالم در تبیین حق انسانی دخیل است. نگاه غرب به انسان یک نگاه مادی گرایانه محض است. حق بشر بدون داشتن تصویری معنوی از انسان قابل تعریف نیست.

وی افزود: در اعلامیه جهانی حقوق بشر موارد زیادی وجود دارد که از کرامت انسانی صحبت شده است. اگر انسان فقط یک ماده باشد کرامت ذاتی چیست؟ در ماده 29 اعلامیه جهانی حقوق بشر به حقوق و آزادی ها اشاره شده است. طبق این ماده در اعمال حقوق و آزادی ها محدودیت های قانونی مشمول می شود. این محدودیت ها به منظور شناسایی و احترام به حقوق و آزادی های دیگران است.

وی گفت: در این ماده حقوق بشر و آنچه از آزادی ها در این اعلامیه مطرح شده را به قوانین کشورها مقید کردند و البته گفته شده  که این قوانین برای رعایت حقوق و آزادی های دیگران و نظم عمومی باید باشد.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران، نظامی بر اساس اصول دینی و ایمانی و انسانی بر پا شده است. این نظام مقتضیات خود را دارد و بر اساس قانون اساسی ما همه قوانین این کشور باید بر مبنای نگاه توحیدی باشد.

رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: قصاص از مسلمات قانونی ما است، ما که نمی توانیم قصاص را به خاطر قوانین شما بر داریم. برخی، ارث را به عنوان امری ضد بشری مطرح کرده اند اینکه حق حضانت تا 18 یا 7 یا دو سالگی با مادر باشد موضوعی قراردادی است شما عدد 18 را از کجا آورده اید؟ ما وقتی ایمان داشته باشیم این ایمان هویت ما را تشکیل می دهد.

آملی لاریجانی ادامه داد: ما حقوق بشر را قبول داریم اما موضوع این است که غربی ها آن را چگونه تصویر می کنند. دفاع از قوانین بشری جمهوری اسلامی یک نیاز است ما الان هدف اکثر کشورهای مدعی حقوق بشر شده ایم. فساد فی الارض یک موضوع قرآنی است و بسیاری از علما آن را موضوع کیفر و مجازات می دانند. با کسی که 100 کیلو هروئین به کشور وارد می کنند چگونه باید برخورد کرد؟ هر گرم هروئین 17 نفر را آلوده می کند. ما مانعی شده ایم که این مواد مخدر به اروپا نرود.

وی از روسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور خواست به عنوان پیام رسانان جمهوری اسلامی هجمه های موجود در زمینه حقوق بشر را رصد کنند و گفت: بر اساس کلیات و اصولی که همه ما بر آن اتفاق نظر داریم از موازین دینی و اصول قانون اساسی دفاع کنید و به این موارد پاسخ دهید.

رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: برای تعداد اندکی همجنس باز ادعای عدم رعایت حقوق بشر را دارند اما اگر هزاران کودک در غزه کشته شوند آقای اوباما می گوید اسرائیل حق دارد از خود دفاع کند.

کد خبر 2347952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha