۲۴ مرداد ۱۳۹۳، ۷:۳۹

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

کارگران افغانی تنها در رفتگری بکارگیری می شوند/ آمادگی جذب و جایگزینی نیروی ایرانی

کارگران افغانی تنها در رفتگری بکارگیری می شوند/ آمادگی جذب و جایگزینی نیروی ایرانی

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در خصوص استفاده از کارگران افغانی برای انجام کارهای خدماتی در شهر گفت: کارگران افغانی به ناچار و تنها در بخش رفت و روب شهر به کارگیری می شوند اما ما آمادگی جذب و جایگزینی هر تعداد نیروی کار ایرانی را در این بخش داریم.

مجتبی عبداللهی در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به این سئوال که چرا هنوز کارگران افغانی برای انجام کارهای خدماتی در تهران بکارگیری می شوند، گفت: تاکید ما استفاده از نیروی کار ایرانی در تمامی بخش ها است چون با توجه به نرخ بیکاری در کشور باید نیروهای ایرانی در اولویت باشند اما متاسفانه در بخش رفت و روب و نظافت شهر نیروهای ایرانی کمی خواستار کار هستند و ما به ناچار از نیروهای افغانی استفاده می کنیم.

وی با تاکید بر اینکه نیروهای افغانی که در این بخش فعالیت می کنند مجوز کار دارند گفت: نمی توانیم بگذاریم زباله ها در سطح شهر باقی بماند و نظافت شهر را حتی برای یک روز تعطیل کنیم به همین دلیل مجبوریم که از نیروهای افغانی استفاده کنیم با این وجود چنانچه هر تعداد نیروی کار ایرانی در این بخش جویای کار باشند و به ما معرفی شوند به طور حتم جایگزین نیروهای افغانی خواهند شد.

معاون شهردار تهران گفت: طی 2 سال اخیر نسبت به افزایش حقوق کارگران در این بخش اقدام و همچنین برای جذب نیروی کار ایرانی در بخش رفت و روب و نظافت اطلاع رسانی کردیم. جلسات متعددی نیز با وزارت کار داشتیم و از آنها درخواست کردیم که به ما نیروی کار ایرانی معرفی کنند.

وی تصریح کرد: این امکان برای ما وجود ندارد که خود به تنهایی دنبال نیروی کار ایرانی بگردیم و وزارت کار و دستگاه های کاریابی باید در این بخش به ما کمک کنند اما در هر صورت هر فرد ایرانی که خواهان کار در بخش رفت و روب و نظافت شهر باشد می تواند در این بخش شورع به کار کند.
 

کد خبر 2349003

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha