۲۳ مرداد ۱۳۹۳، ۱۶:۳۵

طرح آبرسانی بورالان ماکو تا دو سال آینده آماده بهره برداری می شود

طرح آبرسانی بورالان ماکو تا دو سال آینده آماده بهره برداری می شود

ارومیه – خبرگزاری مهر: مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی آذرباریجان غربی گفت: با تامین اعتبارات لازم عملیات اجرایی پروژه آبرسانی به منطقه بورالان ماکو تا دو سال آینده خاتمه یافته و به بهره‌ برداری می‌ رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم محمدی اقدم  بعد از ظهر پنجشنبه در جریان بازدید از طرح آبرسانی به بورالان ماکو با بیان اینکه این طرح هم اکنون 35 درصد پیشرفت فیزیکی دارد اظهارداشت: عملیات اجرایی این پروژه از سال 90 آغاز شده و تا دو سال آینده خاتمه می یابد.

وی بر لزوم تامین به موقع‌ اعتبارات لازم برای تکمیل این پروژه تاکید کرد و افزود: تاکنون 14 میلیارد و 200 میلیون ریال برای این پروژه هزینه شده است.

محمدی اقدم گفت با اشاره به مزایای بهره‌ برداری از این طرح، گفت: این پروژه 16 روستا را با 363 خانوار و جمعیتی افزون بر 2 هزار نفر پوشش می‌دهد.

وی با اشاره به لزوم تسریع در روند اجرایی این پروژه، گفت: در حال حاضر آب آشامیدنی مردم این منطقه به صورت سیار و یا از طریق چشمه‌های محلی تأمین می‌شود.

مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی آذرباریجان غربی ادامه داد: با بهره‌ برداری از این پروژه اهالی این روستاها از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار می ‌شوند.

بورالان منطقه ای که نزدیک به 160 هزار هکتار وسعت دارد ولی تنها 68 هزار هکتار آن در خاک ایران بوده که در حال حاضر این میزان عرصه های منطقه بورالان ماکو در معرض تهدید شنهای روان قرار دارد.

دشت بورالان به واسطه زیبایی طبیعی در ایام گذشته به بهشت ایران معروف بوده، دشت پهناوری که 32 روستا و 1410 خانوار روستایی و عشایری را با 100 هزار واحد دامی در خود جای داده و هم اکنون به بیابان و منطقه ای لم‌ یزرع تبدیل شده است.

کد خبر 2349966

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha