۲۷ مرداد ۱۳۹۳، ۲:۱۴

گزارش مهر از هفته چهارم لیگ برتر؛

سه تیم در فکر شکار صدر و سپاهان/ جدال آهنی و افزایش گرمای اهواز

سه تیم در فکر شکار صدر و سپاهان/ جدال آهنی و افزایش گرمای اهواز

خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: برگزاری دربی اهواز، رقابت سه تیم تراکتورسازی، فولاد و استقلال برای رسیدن به صدر و تلاش سپاهان برای حفظ بالانشینی، جنگ پائین جدولی‌ها در تبریز و رویارویی دو پرسپولیسی‌ جوان در اصفهان از مهمترین اتفاقات هفته چهارم از لیگ برتر است.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته چهارم از رقابتهای لیگ برتر باشگاه‌های کشور فردا سه‌شنبه با برگزاری 7 دیدار آغاز می‌شود که دربی اهواز یکی از جذاب‌ترین و دیدار نفت با سپاهان در تهران حساس‌ترین این بازی‌هاست. همچنین تقابل استقلال با سایپا در ورزشگاه آزادی، ذوب‌آهن با راه‌آهن در اصفهان و جدال قعرنشینان در تبریز از بازی‌های جالب دیگر این هفته است. البته دیدار تیم‌های پدیده و تراکتور در مشهد هم جذابیت‌های خاص خودش را دارد که در زیر به این بازی‌ها اشاره می شود:

ذوب‌آهن اصفهان - راه‌آهن تهران
‌آمدن یحیی گل‌محمدی و هزینه‌هایی که باشگاه اصفهانی در این فصل داشته، انتظارات هوادارانش را بالا برده است. البته این تیم در سه هفته نخست لیگ تنها یک امتیاز گرفته و امروز قعرنشین مسابقات است، موضوعی که باعث اعتراض شدید هواداران ذوب‌آهن در تمرینات روزهای اخیر شده و کادر فنی این تیم را بیش از گذشته، تحت فشار قرار داده است. به همین دلیل آنها در  دومین بازی خانگی خود در لیگ چهارم تنها به فکر رسیدن به پیروزی، فرار از قعر و بدست آوردن آرامش نسبی هستند.

البته حریف ذوب‌آهن یعنی راه‌آهن تهران تنها باشگاه بدون مدیرعامل لیگ است. این تیم هفته گذشته در خانه مقابل فولاد شکست خورد و با هدف جبران آن باخت و بدست آوردن جایگاهی بهتر به اصفهان سفر کرده است. قطعا رویارویی یحیی گل‌محمدی و حمید استیلی که سابقه هدایت تیم پرسپولیس را دارند و جزو مربیان جوان با سبک فوتبال ایران هستند، جذابیت‌های خاص خودش را در این بازی خواهد داشت.

فولاد خوزستان – صنعتی خوزستان
نخستین دربی با تماشاگر لیگ، این بازی است. هر چند در این سه هفته گذشته نبردهایی بین تیم‌های تهرانی برگزار شد و آن باز‌ی‌ها هم به نوعی دربی است اما دربی کم تماشاگر. در این دیدار که هواداران بسیاری را به ورزشگاه کشیده و بازار کری خوانی در آن گرم است، هر دو تیم برای کسب پیروزی، انگیزه‌های متفاوتی دارند.

فولاد خوزستان قهرمان لیگ سیزدهم در این بازی میزان صنعتی است که این روزها به خاطر نتایج ضعیف حال و روز خوبی ندارد و جزو 3 تیم قعرنشین لیگ است. شاگردان اسکوچیچ که لیگ را با شکست در تبریز آغاز کردند، در دو هفته گذشته شش امتیاز ارزشمند به دست آورده و خود را به رده سوم رساندند. آنها حالا امیدوارند در هفته‌ای که سپاهان و تراکتورسازی تیم‌های اول و دوم جدول در خارج از خانه به میدان می‌روند و احتمال می‌رود امتیاز از دست بدهند، با پیروزی در دربی اهواز به صدر جدول برسند.

قطعا این پیروزی هم از جهت برتری در دربی و هم از جهت نزدیک شدن به صدر برای مدافع عنوان قهرمانی بسیار مهم است اما رقیب آنها نیز برای سقوط نکردن بیشتر در جدول و قعرنشین شدن، به فکر موفقیت در این بازی حساس هستند. شاگردان عبدالله ویسی که در بین دو تیم قعرنشین قرارد دارند، در صورت ناکامی در این بازی ممکن است به رده شانزدهم سقوط کند، به همین دلیل با هدف پیروزی در دربی حساس اهواز به میدان می‌رود.

گسترش فولاد تبریز - پیکان تهران
نبرد دو تیم بدون برد در لیگ چهاردهم، این تعبیر خوبی برای بازی تبریز است. گسترشی‌ها در این فصل تنها در یک بازی مساوی کردند و دو دیدار دیگر را به حریفان واگذار کردند و در دومین بازی خانگی خود در لیگ چهاردهم تنها به پیروزی فکر می‌کنند. قطعا برتری در این بازی آنها را از وضعیت فعلی نجات خواهد داد. در این بین مهدی تارتار برای اینکه بتوانیم نظر مساعد مدیران گسترش فولاد را برای ماندن روی نیمکت این تیم کسب کنند، نباید به راحتی امتیاز از دست بدهد و حداقل در بازی‌های خانگی به سه امتیاز برسد.

البته پیکانی‌ها هم شرایط خاصی دارند و در این نبرد ته جدولی‌ها، به فکر کسب نخستین پیروزی در لیگ چهاردهم هستند. آنها که هزینه‌هایی بسیاری را در این فصل انجام دادند، هنوز نتوانستند نتیجه قابل قبولی را کسب کنند و حتی تا به این لحظه در امر گلزنی هم ناکام مانده‌اند. شاگردان منصور ابراهیم‌زاده برای دفاع از اعتبار خود  و همچنین قرار است مربع قعرنشینی تنها به سه امتیاز دیدار تبریز فکر می‌کنند و نتیجه‌ای غیر از این ممکن است آنها را همچنان در این مربع شوم نگه دارد.

صبای قم - نفت مسجدسلیمان
رسیدن به یک امتیاز در ثانیه‌های پایانی دیدار مشهد، هرچند نتیجه چندان خوبی به حساب نمی‌آید، از شکست خوردن بهتر بود. این تیم قمی که با هدایت صمد مرفاوی علکرد خوبی در لیگ امسال داشته است، در صورت پیروزی در بازی روز سه‌شنبه، این شانس را دار که به مرلع مدعیان قهرمانی نزدیک‌تر شود.

اما مسجد سلیمانی‌ها که در لیگ امسال 2 امتیاز گرفته و به قعرجدول نزدیک است، برای رسیدن به برد به قم سفر کرده است، نتیجه‌ای سخت که اگر رقم بخورد، روزهای بهتری را پیش روی این تیم قرار می‌دهد اما شکست در این بازی، شاید جریمه‌ای به نام قعرنشینی را برای این تیم به ارمغان آورد.

پدیده مشهد - تراکتورسازی تبریز
از دست دادن پیروزی در دقیقه پنجم وقت‌های اضافه، اتفاق تلخی برای تنها نماینده مشهد در لیگ برتر و آنها از رسیدن به دومین پیروزی خود در لیگ برتر محروم کرد. شاگردان مرزبان در این بازی میزبان تراکتورسازی تیم دوم جدول هستند و اگر بتوانند این تیم را با شکست بدرقه کنند، هم سایر مدعیان را خوشحال کرده و هم خودشان شانس صعود به رده‌های بالاتر را دارند.

اما تیم تراکتورسازی هم یک هدف بیشتر ندارد و آن هم پیروزی است این تیم به لطف برتری در بازی گذشته و ناکامی استقلال در اصفهان به رده دوم جدول صعود کرد و هرگز دوست ندارد این جایگاه را از دست بدهد. شاگردان خطیبی در هفته‌ای که سپاهان در تهران روز سختی را مقابل نفت تهران پیش رو دارند امیدوارم در مشهد به پیروزی برسد و در صورت ناکامی سپاهان، هفته چهارم را با صدرنشینی به پایان برسانند. در این هفته بعد از سپاهان، تراکتور از دومین شانس برای صدرنشینی برخوردار است.

نفت تهران - سپاهان اصفهان
این بازی را می‌توان مهمترین دیدار هفته نامید، هر چند در اهواز دربی برگزار می‌شود و در تهران استقلال برابر سایپا به میدان می‌رود و در انزلی، ملوان میزبان پرسپولیس است اما این بازی به خاطر تقابل دو تیم مدعی بسیار مهم است. البته هواداران سپاهان از یک منظر دیگر به این بازی نگاه  می‌کنند و آن هم انتقام از تیم نفتی که پس از سال‌ها آنها را از رسیدن به آسیا محروم کرد قطعا هوادران فوتبال یادشان است که فصل گذشته سپاهان هر چند  سپاهان را در هفته آخر لیگ نفت را در خانه شکست داد اما در نهایت این تیم تهرانی به خاطر یک تفاضل گل بیشتر نسبت به سپاهان آسیایی شد.

پس پیروزی در این بازی می‌تواند ضمن ثبت چهارمین پیروزی متوالی زردپوشان در لیگ چهاردهم و تثبیت جایگاهشان در صدرجدول، روز خوبی برای انتقام گرفتن هم باشد. سپاهانی‌ها همچنین می‌دانند اگر در این بازی خارج از خانه امتیاز از دست بدهند، شاید رتبه اول را هم به تیم دیگری بسپارند، به همین دلیل تنها به فکر پیروزی در تهران هستند اما رسیدن به این هدف مقابل تیم نفت تهران کار سختی است.

نفتی‌ها هرچند لیگ امسال را با نتایج نه چندان خوب آغاز کردند اما در نهایت با پیروزی هفته گذشته در زمین صنعتی خوزستان به میانه جدول صعود کردند. آنها مطمئن هستند گرفتن سه امتیاز از سپاهان، یعنی بازگشتن به جمع مدعیان، پس دوست ندارند در این بازی که بردش ارزش 6 امتیاز را دارد امتیاز از دست بدهد، هر چند رقیب آنها هم تیم آماده‌ای بنام سپاهان باشد که هفته پیش پیروزی بسیار ارزشمندی را مقابل استقلال بدست آورد.

استقلال تهران - سایپا البرز
باز هم رقابت امیر قلعه نویی و مجید جلالی؛ این تقابل همیشه جمله قلعه‌نویی که گفت "جلالی مرد است" را به یاد هواداران فوتبال می‌اندازد، جمله‌ای که قلعه‌نویی پس از قهرمانی تیمش در رقابتهای لیگ برتر به زبان آورد و به نوعی از از بازی جوانمردانه تیم جلالی مقابل تیم ذوب‌آهن تقدیر کرده باشد.

استقلالی‌ها که هفته پیش نخستین شکست خود در لیگ چهاردهم را در یکی از فینال‌های نیم فصل نخست تجربه کردند و جایگاه خود در رتبه دوم جدول را از دست دادند، برای جبران آن باخت به پیروزی مقابل سایپا می‌اندیشند. این برد استقلالی‌ها را تا حدودی به آرامش رسانده و بسیاری از حواشی ابتدای فصل را از این تیم دور خواهد کرد اما اگر آبی‌پوشان تهرانی در این بازی خانگی امتیاز از دست بدهند، روزهای سخت‌تری را پیش رو خواهند داشت. البته در صورت ناکامی سپاهان، تراکتور و فولاد و پیروزی استقلال در ورزشگاه آزادی، این تیم به صدر جدول لیگ صعود می‌کند.

تیم سایپا هم جزو تیم‌های بدون برد و گل زده و گل خورده لیگ برتر است که با تکیه بر 3 امتیازی که از دیدارهای هفته‌های نخست لیگ گرفته، الان در رده نهم ایستاده است. آنها که در خط حمله تیم خود از وجود سیدمهدی سیدصالحی و میلاد میداودی مهاجمان پیشین تیم استقلال و کاوه رضایی سود می‌برند، امیدوار هستند در این بازی بزرگ دو طلسم را بشکند، کسب اولین پیروزی در لیگ چهاردهم. البته برنده شدن در این بازی سایپا را به نیمه بالای جدول و حتی بین تیم‌های مدعی لیگ می‌رساند.

برنامه هفته چهارم از رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور که گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی است، به شرح زیر است:
سه‌شنبه - 28/05/93
* پدیده مشهد- تراکتورسازی ساعت 17:30، ورزشگاه ثامن مشهد
* نفت تهران - سپاهان اصفهان، ساعت 18، ورزشگاه تختی تهران
* گسترش فولاد تبریز - پیکان تهران، ساعت 18، ورزشگاه اختصاصی گسترش تبریز
* ذوب‌آهن اصفهان - راه‌آهن تهران، ساعت 19:10، ورزشگاه فولادشهر اصفهان
* صبای قم - نفت مسجدسلیمان، ساعت 19:15، ورزشگاه یادگار امام قم
* فولاد خوزستان - صنعتی خوزستان، ساعت 19:25، ورزشگاه غدیر اهواز
* استقلال تهران - سایپا البرز، ساعت 20:15، ورزشگاه آزادی

چهارشنبه - 29/05/93
* ملوان بندرانزلی - پرسپولیس، ساعت 18، ورزشگاه تختی انزلی

 

جدول رده‌بندی لیگ برتر

  نام تیم بازی برد تساوی باخت زده خورده تفاضل گل امتیاز
1 سپاهان اصفهان 3 3 - - 7 1 6 9
2 تراکتورسازی تبریز 3 2 1 - 3 1 2 7
3 فولاد خوزستان 3 2 - 1 4 2 2 6
4 استقلال تهران 3 2 - 1 4 4 - 6
5 پدیده مشهد 3 1 2 - 4 1 3 5
6 صبای قم 3 1 2 - 3 2 1 5
7 نفت تهران 3 1 1 1 4 4 - 4
8 پرسپولیس 3 1 1 1 2 3 1- 4
9 سایپا البرز 3 - 3 - - - - 3
10 راه‌آهن تهران 3 1 - 2 3 4 1- 3
11 ملوان بندرانزلی 3 - 2 1 - 1 1- 2
12 گسترش فولاد 3 - 2 1 1 3 2- 2
13 پیکان تهران 3 - 2 1 - 2 2- 2
14 نفت مسجدسلیمان 3 - 2 1 - 3 3- 2
15 صنعتی خوزستان 3 - 1 2 2 4 2- 1
16 ذوب‌آهن اصفهان 3 - 1 2 1 3 2- 1

 

کد خبر 2351802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha