۲۷ مرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۰۹

در جلسه ستاد راهيان نور آذربايجان غربی تاکید شد:

حضور زائران 22 كشور در مناطق عملياتی/ لزوم استمرار حركت فرهنگی كاروانهای راهيان نور در كشور

حضور زائران 22 كشور در مناطق عملياتی/ لزوم استمرار حركت فرهنگی كاروانهای راهيان نور در كشور

اروميه - خبرگزاري مهر: رئیس سازمان اردویی راهیان نور با اشاره به اينكه امسال در قالب کاروانهای راهیان نور زائرانی از ۲۲ کشور جهان حضور پیدا کردند، گفت:‌ در سایه مجاهدت های فرزندان غیور ایران اسلامی و بر خلاف همه شایعات امنیت کامل در سرحدات جمهوری اسلامی ایران برقرار است.

به گزارش خبرنگار مهر،‌ آذربايجان غربي،‌ سنندج و كرمانشاه در حوزه مناطق عملياتي شمالغرب كشور قرار گرفته كه هر يك به اقتضاي شرايط جغرافيايي و منطقه اي شاهد رشادتها، از خود گذشتگي ها و جانفشانيهاي رزمندگان اسلام در دفاع از كيان ايران اسلامي و مرزهاي اعتقادي و سرزميني است. در اين ميان 12 هزار شهید، 13 هزار و 333 جانباز و 2 هزار و 71 آزاده، آذربایجان غربی را مهد عاشقان حسینی کرده، میعادگاهی که مردم آن هنوز هم برای حفظ امنیت و استقلال، شاهد از دست رفتن جوانان غیرتمند توسط ضدانقلاب و گروهک های تروریستی هستند.

ورود مردم آذربایجان غربی به عرصه دفاع برای صیانت از خاک میهن و آرمان های انقلاب اسلامی از همان روزهای آغازین تحرکات دشمنان اسلام و انقلاب در مرزهای کشور اسلامی رقم خورد و مناطقی همچون دارلک، آلواتان، سرو، حکی، دولتو، دوبره، بند،حاج عمران، کلاشینگ،آلان، بیتوش، زینو، ممی خلان، تنگه چومان، لولان و سیدکان به عنوان مناطق عملیاتی آذربایجان غربی هیچگاه رشادتها و دلاورمردیهای رزمندگان اسلام و مرزداران را از یاد نخواهد برد.

رشادتهای دلاور مردان آذربایجان غربی در برخی عملیات مهم چون عملیات ثامن الائمه، فتح المبین، بیت‌المقدس ، رمضان، والفجر، خیبر، بدر، کربلا در تاریخ سراسر ایثار و شهامت و جانفشانی هشت سال دفاع مقدس کشور ثبت شده است و نقش شهیدان باکری در دفاع مقدس خود حدیثی دیگر است که بدون رشادت این دلیر مردان پرورش یافته در خاک آذربایجان غربی، پیروزی در عملیات خیبر و بدر تقریبا مشکل می ‌نمود.

راهیان نور امتداد دفاع مقدس رزمندگان اسلام/ حضور زائران 22 كشور در مناطق عملياتي

رئیس سازمان اردویی راهیان نور شامگاه يكشنبه در جلسه ستاد راهيان نور آذربايجان غربي دفاع مقدس را امتداد عاشورا و 8 سال دفاع مقدس رزمندگان اسلام از مرزهاي سرزميني و اعتقادي ايران اسلامي دانست و با بيان اينكه امروز حرکت راهیان نور امتداد دفاع مقدس و بیان گر مقاومتها و ایثارگريها است، افزود:‌ در اين راستا نقش رسانه و انعکاس اخبار و ترویج برنامه های راهیان نور بسیار تاثیر گذار است.

سردار يعقوب سليماني با بيان اينكه کردستان در زمان جنگ شرایط ویژه ای داشت و از اين رو مقام معظم رهبری از اتفاقات آن به عنوان مجاهدت های خاموش یاد می کند، اظهار داشت: يکی از مهم ترین بسترهای انعکاس اين مجاهدتهاي خاموش و مقاومت ها حضور كاروانهاي راهیان نور در اين مناطق عملياتي است كه هم با دشمن بعثي و هم با ضد انقلاب درگير جنگ بودند.

وي با اشاره به اينكه  امسال در قالب کاروانهای راهیان نور که به تعبیر رهبر معظم انقلاب بزرگترین عملیات فرهنگی کشور محسوب می‌شود زائرانی از ۲۲ کشور جهان حضور پیدا کردند، گفت:‌ در سایه مجاهدت های فرزندان غیور ایران اسلامی و بر خلاف همه شایعات امنیت کامل در سرحدات جمهوری اسلامی ایران برقرار است.

رئیس سازمان اردویی راهیان نور دفاع مقدس با اعلام اينكه امسال هم با افزایش میزان استقبال از کاروانهای راهیان نور این عملیات فرهنگی در غرب و شمال غرب کشور انجام می‌شود، عنوان كرد:‌ همچنين براي نخستين بار 5 هزار نفر از دانش آموزان اهل تسنن در قالب کاروان های راهیان نور در مناطق عملیاتی حاضر و از آثار دفاع مقدس از نزدیک بازدید و با چگونگی دفاع رزمندگان اسلام از خاک مقدس میهن اسلامی آشنا شدند.

سردار سليماني يادآور شد: این اتفاق مبارک در حالی روی می‌دهد که به تازگی 162 مین کانال فارسی زبان ماهواره ای نیز برای تخریب وجهه کشورمان راه اندازی شده اما با این وجود به سبب آثار عمیقی که فعالیت های فرهنگی همچون کاروان های راهیان نور دارد همچنان بر آمار استقبال کنندگان از این کاروان‌ها افزوده می‌شود.

لزوم استمرار حركت فرهنگي كاروانهاي راهيان نور در كشور

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در اين جلسه ضمن تبیین اهمیت استمرار حرکت فرهنگی کاروان های راهیان نور، گفت: کسانی که در راه شهدا برای شناساندن راه آنان و بیان رشادت هایشان کار می‌کنند در نزد خداوند ماجورند و به همین خاطر کسانی که در کاروان های راهیان نور ارائه خدمت می‌کنند در معرفی روحیه جهادی به آیندگان نقش و سهم پر رنگی دارند.

سردار محمد تقي اوصالو با بيان اينكه هدف از همه فعالیت های کاروان های راهیان نور تزريق روحیه جهادی به نسل های مختلف جامعه  بوده كه در حقیقت عمل به خواسته رهبر کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری است، ادامه داد: وقتی مقام معظم رهبری هنوز هم چفیه بر گردن می اندازند بدین معنی است که باید مثل زمان جنگ آماده هر گونه جهاد باشیم.

وی ضمن تاكيد بر اينكه اهتمام برای برگزاری با شکوه این حرکت فرهنگی باید در صدر توجه متولیان باشد، اظهار داشت: مهمترین کارکرد کاروان های راهیان نور باید دمیدن روحیه جهادی در کالبد بازدیدکنندگان باشد چراکه وقتی روحیه جهادی در ملتی وجود داشته باشد در مقابل دشمن عرصه را خالی نمی گذارد و تا پای جان ایستادگی می کند.

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برخی مبتلائات مردم کشورهای منطقه در رویارویی با دشمن را ناشی از فقدان وجود روحیه جهادی در میان آنان ارزیابی کرد و گفت: 6 بار حضور رهبر معظم انقلاب در میان کاروان های راهیان نور نشانه توجه و تائیدیه ایشان به این حرکت فرهنگی است.

برنامه ريزي براي توسعه و تقويت زيرساختها و يادمانها در مناطق عملياتي شمالغرب كشور

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور نیز در این جلسه  گفت: در سومین سال احیا کاروان های راهیان نور در شمال غرب کشور و مشخصاً در استان های کردستان و آذربایجان غربی سیاست ستاد راهیان نور بر تقویت یادمان ها و زیرساختها استوار شده است.

سرهنگ نادر ادیبی  ادامه داد: همه هماهنگی‌های میدانی و اقدامات کلان برای برپایی باشکوه حرکت کاروان های راهیان نور انجام شده تا در این حرکت فرهنگی کمترین حوادث را شاهد باشیم.

وي اعلام كرد:‌ تلاش می‌شود از هر حادثه‌ای در حرکت کاروان‌های راهیان نور جلوگیری شود و همزمان این اهتمام وجود دارد که حوادث احتمالی اصل هدف حرکت کاروان های راهیان نور را تحت تاثیر قرار ندهد.

وی افزود: به فضل پروردگار و با رشادت رزمندگان اسلام در قرارگاه حمزه سید الشهدا(ع) امنیت کامل در شمال غرب کشور برقرار است و حضور کاروان‌های راهیان نور در این مناطق ضمن آنکه خود نشانه امنیت است بلکه فرصت‌های تحکیم و ثبات امنیت را در منطقه بیشتر می‌کند.

آذربایجان غربی کانون دوم جنگ طي 8 سال دفاع مقدس

پایان بخشیدن به حوادث ‌نقده و سرکوبی ضدانقلاب، پاکسازی منطقه ‌دارلک حوالی جاده مهاباد - ارومیه، پاکسازی جاده ارومیه - مهاباد و شهادت شهید محمد بروجردی، پاکسازی منطقه ترگور ارومیه، پاکسازی جاده سلماس - سرو و پاکسازی مجدد جاده مهاباد - بوکان از حضور اجانب و اجرای عملیات های کربلای دو و هفت درمنطقه عمومی حاج عمران، نصر پنج و هفت در منطقه قلعه ‌دیزه سردشت و ارتفاعات مرزی بلفت و دوپازا، نصر هشت در منطقه ماووت عراق - ارتفاع گرده رش، نصر 9 در حاج عمران و سه ‌کانیا در غرب پیرانشهر، بخش کوچکی از اتفاقات مهم و سرنوشت ساز طی جنگ تحمیلی در آذربایجان غربی است. 

رشادتها و دلاورمردیهای سردارانی چون محمد بروجردی، مهدی زین‌الدین، ناصر کاظمی، علی قمی، حسن آبشناسان، احمد کاظمی، سعید قهاری، مهدی امینی، شهید طیاره، صیاد شیرازی، شهید علمی نیک، مهدی باکری، نورعلی شوشتری و شهید نسرین پور در آذربایجان غربی  این استان را به نام مشهدالشهدا در کشور شناسانده است.

در این میان جمع آوری و نشر ارزشهای دفاع مقدس، معرفی مناطق و احداث یادمانها، آشناسازی نسل جوان با آرمانها و عقاید شهدا، ایجاد زیر ساختهای رفاهی و گردشگری و رسیدگی به وضعیت معیشتی و اجتماعی مردم در مناطقی همچون دارلک، آلواتان، سرو، حکی، دولتو، دوبره، بند،حاج عمران، کلاشینگ،آلان، بیتوش، زینو، ممی خلان، تنگه چومان، لولان و سیدکان به عنوان مناطق عملیاتی آذربایجان غربی هیچگاه رشادتها و دلاورمردیهای رزمندگان اسلام و مرزداران را از یاد نخواهد برد.

کد خبر 2352084

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha