۲۷ مرداد ۱۳۹۳، ۱۶:۲۸

معصومی:

هدف دشمن از راه اندازی جنگ نرم عدم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است

هدف دشمن از راه اندازی جنگ نرم عدم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است

بیرجند- خبرگزاری مهر: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تاکید کرد و گفت: هدف دشمن از راه اندازی جنگ نرم عدم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین معصومی ظهر دوشنبه در گردهمایی آزادگان خراسان جنوبی در بیرجند اظهارکرد: آزادگان به عنوان انسان های واراسته در طول دوران زندگی خود به عنوان یک انسان خدایی به وظایف خود به خوبی عمل کرده اند.

وی با بیان اینکه در دوان اسارت این بزرگوران عزت کشور خودشان را حفظ کرده اند، افزود: اگرچه در این مدت دشمن تن این افراد را به بند کشید اما روح بزرگ اسراء را هرگز نتوانست به بند بکشد که این عامل باعث عزت و سرافرازی این بزرگوان و جمهوری اسلامی ایران شد.

وی بیان کرد: وقتی زندگی بزرگ مردان را در تاریخ مرور می کنیم در سخت ترین شرایط آزاده بوده اند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی با اشاره به سخنرانی امام در مدرسه فیضیه قم، افزود: بعد از این واقعه به زندان انداختن امام توسط دشمن فقط رعب و وحشت در دل خود طاغوت ایجاد کرد همچنین دراین ایام طاغوتیان آیت الله مهدوی کنی را وارونه به دار آویختند که دست از مبارزه بردارد ولی این بزرگوار مسیر خود را مصمم تر ادامه داد.

معصومی یادآورشد: در دوران اسارت دشمن با بدترین ابزار و شرایط اسراء را شکنجه کرد که  بتواند اسراء را در مقابل امام قرار دهد موفق نشد و امروز خود این شکنجه گران در بدترین شرایط قراردارند و آزادگان ما با افتخار درکشور زندگی می کنند.

وی ادامه داد: گرفتاری مستکبران  وعده ی خداوند است که بارها در قرآن از آن نام برده است.

وی با بیان اینکه زنده نگه‌داشتن یاد و نام شهیدان، ایثارگران و حفظ آن‌ها یکی از اهداف بنیاد شهید و امور ایثارگران است، گفت: تمامی مسئولان مربوطه و آحاد جامعه نیاز است تلاش کنند تا فرهنگ ایثار و شهادت را هرچه بیشتر به نسل امروز و آینده منتقل کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید خراسان‌ جنوبی در ارتباط با وظایف شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت متذکر شد: برنامه‌ریزی و تعیین اولویت‌ها در برگزاری مراسم، تقسیم وظایف دستگاه‌ها و نهادهای مردمی، ارزیابی کمی و کیفی برنامه‌ها، زمینه‌سازی به‌منظور کشف، شکوفایی استعدادها و توانمندی‌های ایثارگران و انتخاب شهدا و ایثارگران شاخص ملی، استانی و شهرستانی از وظایف این شورا است.

وی تصریح کرد:هدف دشمن از راه اندازی جنگ نرم عدم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

وی در پایان یادآورشد: تهاجم فرهنگی دشمنان خارجی در قالب تبلیغات سوء رسانه‌ای و جنگ نرم نسبت به عناصر اصیل فرهنگ اسلامی یکی از موانع بازدارنده ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

گفتنی است در این مراسم از 12 آزاده  دوران دفاع مقدس تجلیل شد.

کد خبر 2352601

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha