۳۱ مرداد ۱۳۹۳، ۹:۴۱

همزمان با دهه کرامت صورت می گیرد/

میزبانی خراسان شمالی از کاروان خدام حرم مطهر رضوی

میزبانی خراسان شمالی از کاروان خدام حرم مطهر رضوی

بجنورد- خبرگزاری مهر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: همزمان با دهه کرامت کاروان خدام حرم مطهر رضوی در شهرستان های مختلف این استان حضور می یابند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین ثابت قدم وحید عصر پنجشنبه در نشست ستاد برگزاری جشن های مردمی دهه کرامت در خراسان شمالی که با هدف برنامه ریزی و هماهنگی هر چه بیشتر برای برگزاری این برنامه ها در محل دفتر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان برگزار شد، اظهار داشت: همزمان با فرا رسیدن دهه کرامت که از ششم شهریور، سالروز میلاد حضرت معصومه(س) آغاز و تا شانزدهم شهریور، میلاد امام رضا(ع) ادامه دارد؛ کاروان خدام حرم رضوی برای پنجمین سال متوالی در جمع مردم خراسان شمالی حاضر می شوند.

وی با اشاره به این که شعار این دهه برای امسال عزم و مدیریت جهدی در نشر فرهنگ اهل بیت(ع) اعلام شده است، اضافه کرد: برگزاری همایش آموزه ها و سیره سیاسی امام رضا(ع) و حضور خدام  رضوی در استان از مهم ترین برنامه های این دهه در خراسان شمالی محسوب می شوند.

به گفته ثابت قدم وحید همایش آموزه های سیاسی امام رضا(ع) همزمان با دهه کرامت با ارسال 130 مقاله از 20 استان کشور و برنامه حضور خادمان رضوی نیز با 10 هزار بسته متبرک در استان برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت: خادمان حرم رضوی از سیزدهم شهریور ماه در خراسان شمالی سفر می کنند و به مدت چهار روز در شهرهای فاروج، تیتکانلو، بجنورد، اسفراین، مانه و سملقان، راز و جرگلان و برخی از روستاهای این استان حضور خواهند داشت.

ثابت قدم وحید دیدار با ائمه جمعه، خانواده شهدا، حضور در حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع)، برادر گرامی امام رضا(ع)،  گلباران مزار شهدا، دیدار با زندانیان زندانهای بجنورد، شیروان و اسفراین، دیدار با معلولان ذهنی مرکز امید و تکتم، دیدار با کودکان بی سرپرست، عیادت از بیماران، بازدید از کانون اصلاح و تربیت، حضور در جشن های مردمی زیر سایه خورشید و ... را از جمله برنامه های خدام رضوی در خراسان شمالی اعلام کرد.

وی با بیان این که خدام حرم متبرک رضوی با حضور در مناطق مختلف استان پیام آور فرهنگ رضوی خواهند بود، افزود: باید با بهره مندی حداکثری از فرصت دهه کرامت برای تعمیق بخشی و نشر فرهنگ رضوی تلاش بیشتری صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، دهه اول ماه ذی‌العقده که روز نخست آن با ولادت حضرت معصومه(س) و پایان آن نیز با ولادت حضرت ابوالحسن علی بن موسی‌الرضا(ع) همزمان است؛ به عنوان دهه کرامت نامگذاری شده است.

کد خبر 2354726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha