۳۱ مرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۵۱

اعتراف یک مقام آمریکایی:

12 هزار تروریست از 50 کشور از جمله آمریکا در سوریه حضور دارند

12 هزار تروریست از 50 کشور از جمله آمریکا در سوریه حضور دارند

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در اظهاراتی اقرار کرد که از زمان آغاز بحران سوریه، 12 هزار تروریست از 50 کشور جهان از جمله آمریکا برای جنگ با دولت سوریه به این کشور عربی سفر کرده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، "ماری هارف" گفت: اغلب این 12 هزار نفر به گروه های افراطی همچون داعش ملحق شده اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اذعان کرد: فکر می کنیم که در حدود 12 هزار جنگجو از 50 کشور جهان در سوریه حضور داشته باشند که در میان آنها گروه هایی از افراطیون آمریکایی نیز دیده می شوند.

هارف اشاره ای به تعداد دقیق اتباع این کشور که برای پیوستن به تروریست های حاضر در سوریه به خاورمیانه نقل مکان کرده اند نکرد اما یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود در این رابطه گفت: در حدود یکصد نفر از افراطیون آمریکایی با سفر به سوریه به گروه هایی که در حال جنگ علیه بشار اسد هستند پیوسته اند.

بر اساس این گزارش، انتشارتصویر سربریده شدن خبرنگار آمریکایی توسط اعضای داعش موجب شده تا جامعه آمریکا به شدت نگران تحرکات این گروه شوند از همین رو مقامات مختلف کاخ سفید به صورت مرتب در حال سخنرانی و موضع گیری در خصوص این جریان هستند.

در همین رابطه شب گذشته و بعد از اقرار پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) به شکست در برابر داعش در خصوص آزاد کردن این گروگان، "چاک هیگل" وزیر دفاع آمریکا نیز مدعی شد که داعش تمام منافع آمریکا در خاورمیانه را تهدید می کند.

کد خبر 2354898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha