۱ شهریور ۱۳۹۳، ۱۷:۵۳

رشيديان تاكيد كرد؛

دولت در توسعه سلامت گام محكمی برداشته است/ فرهنگسراي سلامت سرمايه‌گذاري براي گسترش سلامت رواني

دولت در توسعه سلامت گام محكمی برداشته است/ فرهنگسراي سلامت سرمايه‌گذاري براي گسترش سلامت رواني

مشهد - خبرگزاري مهر: استاندارخراسان رضوي با تقدير از شهرداري به خاطر سرمايه گذاري 6 ميلياردي براي گسترش سلامت رواني و اجتماعي شهروندان گفت: دولت نيز بر محور توسعه سلامت گام هاي محكمي را برداشته و 100 هزار ميليارد ریال سرمايه گذاري براي بيمه سلامت قرار داده است.

به گزارش خبرنگار مهر، عليرضا رشيديان ظهر شنبه در آئين افتتاح فرهنگسراي سلامت مشهد با تبريك روز پزشك به جامعه پزشكي كشور اظهار كرد: شهرداري با احداث اين فرهنگسرا قصد دارد تا خدمات مشاوره اي را در حوزه سلامت، آسیب ها و مهارت های اجتماعي به جوانان و مردم  كه بسيار ارزشمند و مورد نياز است؛ ارائه دهد.

وي عنوان كرد: در حوزه پيشگيري و مشاوره ظرفيت هاي خوبي شهرداري در اين مجموعه ايجاد شده كه براي طبقات اجتماعي كم برخوردار ثمرات خوبي خواهد داشت و جامعه را نيز به تعالي نزديك مي كند.

رشيديان با يادآوري اينكه شهرداري سرمايه گذاري 6 ميلياردي در اين نقطه از شهر را براي گسترش سلامت رواني و اجتماعي مردم انجام داده است؛ افزود: دولت نيز بر محور توسعه سلامت گام هاي محكمي را برداشته و 100 هزارميليارد ریال سرمايه گذاري براي بيمه سلامت قرار داده است.

رشيديان گفت: اين سرمايه گذاري در بيمه نويد اين را مي دهد كه در كشور هيچ فرد بيماري جز درد بيماري اش دغدغه اي ديگري نداشته باشد.

واژه محروميت در منطقه 4، 5 و 6 شهر مشهد ديگر مفهومي نخواهد داشت

شهردار مشهد نيز در مراسم راه اندازي فرهنگسراي سلامت مشهد اظهار كرد: واژه محروميت در منطقه 4، 5 و 6 شهر مشهد مفهومي نخواهد داشت.

صولت مرتضوي بيان كرد: با همت خادمان اين شهر در تلاش هستيم تا بخشي از مشكلات اين شهر را برطرف كنيم.

مرتضوي توجه به مقوله فرهنگ را امري بسيار ضروري دانست و گفت: فرهنگسراي سلامت نيز پرو‍‍ژه بزرگ فرهنگي است كه امروز بهره برداري مي شود.

وي گفت: غفلت از فرهنگ آن چنان آسيبي به جامعه مي رساند كه خسارت آن غيرقابل جبران است و رهبر انقلاب نيز در دو بازه زماني به مخاطرات فرهنگي و شبيخون فرهنگي اشاره كردند.

مرتضوي با بيان اينكه دشمنان هزينه هاي بسياري براي به نتيجه رسيدن در اين زمينه داشتند اما تا كنون به اهداف خود نرسيده اند  گفت: در مديريت هايي اجرايي است كه وادادگي هاي فرهنگي مزيد علت مي شود و شوراي شهر و شهرداري مشهد براي رسيدن به اهداف فرهنگي در شهر امام رضا (ع) به دنبال توسعه متوازن و توجه به امورات فرهنگي است.

وب با بيان اينكه به دنبال کم کردن دغدغه‌های اجتماعی هستیم، افزود: توجه به سبک زندگی اسلامی از راهكارهاي مقابله با تهاجم فرهنگي است كه در این فرهنگسراها به آنها خواهيم پرداخت.

وي گفت: یکی از محورهای فرهنگسرای سلامت، شهروند سالم است که در شهر مشهد با توجه به حرم رضوی بسیار حائز اهمیت بوده و برای سالم بودن شهر نیاز به شهروند سالم داریم.

گفتني است، صبح امروز اين فرهنگسرا در منطقه 6 و از مناطق كم برخوردار مشهد در راستاي ارائه خدمات فرهنگي و آموزشي به شهروندان با حضور استاندار، فرماندار، شهردار و مديران شهري مشهد راه اندازي شد.

 

کد خبر 2355688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha