۱ شهریور ۱۳۹۳، ۱۸:۰۳

تمیزکار:

جشنواره تئاتر خیابانی لاهیجان با حرکت کاروان هنرمندان در خیابان‌ها افتتاح می شود

جشنواره تئاتر خیابانی لاهیجان با حرکت کاروان هنرمندان در خیابان‌ها افتتاح می شود

لاهیجان - خبرگزاری مهر: دبیر شورای سیاستگذاری جشنواره تئاتر خیابانی شهروند از افتتاح پنجمین جشنواره تئاتر خیابانی لاهیجان با حرکت کاروان هنرمندان تئاتر در خیابان های شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد نجار تمیزکار عصر شنبه در مصاحبه با خبرنگاران افزود: از میان آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره تئاتر خیابانی لاهیجان 23 اثر انتخاب شد.

وی اظهارداشت: در این دوره 120 اثر از شهرهای مختلف کشور ارسال شده است که از میان این تعداد آثار ارسالی به دبیرخانه آثاری از شهرهای تهران، اصفهان، دهلران، کرمانشاه، کرج، مریوان، لاهیجان، بروجرد، مسجد سلیمان، اهواز، رشت، سیاهکل، سقز، آستانه اشرفیه، ورامین، ایلام و ملایر  موفق به حضور در این جشنواره شدند.

دبیر شورای سیاستگذاری جشنواره تئاتر خیابانی شهروند در خصوص نحوه انتخاب آثار برگزیده این جشنواره گفت: انتخاب این آثار برگزیده با در نظر گرفتن محتوا و تکنیک آثار در زمینه موضوعاتی نظیر فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی، فرهنگ ایثار و شهادت، امر به معروف و نهی از منکر، رفاه اجتماعی و توسعه اقتصادی، شهروند و سالمندان، عوارض محلی، مدیریت زباله و پسماند، توسعه فرهنگ شهرنشینی، آسیب های اجتماعی، فرهنگ ترافیک، مشارکت شهروندان و نهادهای خصوصی در مدیریت شهرها و همچنین به پیام سال 93 یعنی " اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" از سوی هیات انتخاب آثار صورت گرفته است.

وی افزود: در این جشنواره 100 اجرا از 22 نمایش منتخب در مناطق مختلف شهر برگزار می‌ شود.

تمیزکار زمان برگزاری پنجمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان را از سوم تا ششم شهریورماه امسال عنوان کرد و اظهارداشت: امسال آثار برگزیده در این جشنواره در 10 نقطه شهر لاهیجان به اجرا در می آید.

وی تصریح کرد: مراسم افتتاحیه نیز صبح روز دوشنبه با حضور هنرمندان و مانور کاروان هنرمندان در سطح شهر آغاز و پس از توقف در پارک بعثت لاهیجان، نخستین اجرای تئاتر خیابانی آغاز می شود.

دبیر شورای سیاستگذاری جشنواره تئاتر خیابانی شهروند در خصوص بخش های مختلف برگزاری این جشنواره و آثار شرکت یافته اظهار داشت: در بخش مسابقه این دوره از جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان نیز آثاری چون " آقای محترم " نویسنده و کارگردان مسعود براهیمی از اصفهان ، "آقا خانم یه لحظه" نویسنده و کارگردان احمد صمیمی از تهران، "شلوار کتان تایلندی"  نویسنده و کارگردان سعید خیرالهی از دهلران، "حکایت محبوبی که می آید" نویسنده و کارگردان مرتضی اسدی مرام و سعید ذبیحی از کرمانشاه، "آی با کلاه آی بی کلاه" نویسنده و کارگردان علی نوریان از کرج عنوان کرد.

وی دیگر آثار بخش مسابقه را "شهروند TV " نویسنده مختار محمدی، کارگردان کژال راستبین از مریوان، "هر طور شما بخواهید" نویسنده و کارگردان امیر امینی از لاهیجان، "سفر" نویسنده و کارگردان علی بیداوسی از لاهیجان، "دفترچه خاطرات" نویسنده و کارگردان پژمان شاهوردی از بروجرد، " O مثبت یا منفی"  نویسنده و کارگردان علی قاضی از مسجد سلیمان ، "جامانده" نویسنده و کارگردان مصطفی بو عذار و معصومه عموری از اهواز، "موتورسواری دولا دولا نمیشه" نویسنده و کارگردان میلاد حسن نیا از لاهیجان ذکر کرد.

تمیز کار گفت: در بخش مهمان نیز آثار "فریاد غزه" نویسنده و کارگردان امیرحسین شفیعی از ورامین (مهمان ویژه)، "ناگفته ها" نویسنده و کارگردان راضیه ده پائینی از تهران، "هناس" نویسنده سیدسروش پیری کارگردان کریم خاوری از مریوان، "بچه های ما" نویسنده و کارگردان رضا منصوری از ایلام است.

وی همچنین آثار "دیزی سنگی با پیاز تند" نویسنده و کارگردان مهدی حبیبی از ملایر، "خیمه شب بازی" نویسنده و کارگردان سیاوش ستاری از لاهیجان را از دیگر آثار بخش مهمان عنوان کرد.

دبیر شورای سیاستگذاری جشنواره تئاتر خیابانی شهروند آثار بخش جنبی این جشنواره را شامل "گل پامچال" نویسنده و کارگردان بیژن رحمتی لرد از رشت، "حکایت پاطاق از زبان برز" نویسنده و کارگردان محمود فرضی نژاد از سیاهکل، "ای داد و بیداد" نویسنده احسان زارع زاده و کارگردان امیر زارع زاده از سقز، "عمو ماهیگیر" نویسنده و کارگردان افشین قاسمی از لاهیجان و "بادکنک" نویسنده و کارگردان محمدرضا جعفری لفوت از آستانه اشرفیه ذکر کرد.

وی یادآور شد: خوشبختانه امسال در برگزاری پنجمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند با مشارکت و همکاری بسیار خوب هنرمندان و گروه های نمایشی از نقاط مختلف کشور روبرو بوده ایم و مردم لایجان مشتاقانه انتظار آغاز جشنواره را می کشند، مسئولان تمامی ارگان ها بخصوص شهرداری و شورای شهر در کنار یکدیگر اقدام به برگزاری هر چه بهتر این جشنواره کرده اند.

به گزارش مهر، پنجمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان از سوم تا ششم شهریور ماه سال جاری با مشارکت شهرداری و شورای اسلامی لاهیجان، اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در لاهیجان برگزار می شود

کد خبر 2355740

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha