۲ شهریور ۱۳۹۳، ۱۳:۲۵

خادمی خبرداد:

طرح توسعه ای 20+10 در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می شود

طرح توسعه ای 20+10 در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می شود

یاسوج – خبرگزاری مهر: استاندار کهگیلویه و بویراحمد از اجرای طرح 20+10 در استان با هدف توسعه عمرانی و اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید موسی خادمی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در این طرح 10 پروژه اقتصادی و 20 پروژه عمرانی به عنوان اولویت های اجرایی در استان قرار می گیرند.

وی تاکید کرد: با اجرای این طرح ها که در بخشهای آب، راه و عمران شهری هستند، تحول خوبی در بخشهای اقتصادی و عمرانی استان شکل می گیرد.

وی یکی از این پروژه های عمرانی را سد تنگ سرخ عنوان کرد و گفت: این سد با هدف تامین آب شرب یاسوج و آب زمینهای کشاورزی شهرستان بویراحمد اجرا می شود.

خادمی اعتبارات کنونی این پروژه را ناچیز دانست و گفت: با این حال به دنبال جذب اعتبار و فعال کردن این پروژه هستیم.

استاندار در ادامه سد شیو، آبرسانی به دهدشت غربی، آبرسانی به لیکک، آبرسانی به روستاها و ... را از دیگر پروژه های اولویت دار استان در بخش آب عنوان کرد.

خادمی همچنین چهار بانده کردن جاده یاسوج به سمیرم، باشت به گچساران به بهبهان و یاسوج به شیراز و احداث جاده پاتاوه به دهدشت را از دیگر طرح های مهم و اولویت دار استان اعلام کرد.

وی بیان کرد: بیمارستانهای 200 تختخوابی یاسوج و 100 تختخوابی گچساران ، ورزشگاه 15 هزار نفری یاسوج و توسعه فرودگاه یاسوج با تطویل باند فرودگاه و انتقال زندان مرکزی از دیگر اولویت هاست.

وی به طرح های اقتصادی اولویت دار استان نیز اشاره کرد و گفت: پتروشیمی گچساران، پتروشیمی دهدشت، فسفات چرام، منطقه ویژه اقتصادی گچساران، سیمان مارگون، مجتمع فولاد دنا از مهمترین این طرح هاست که تلاش می کنیم در کمترین زمان به نتیجه برسند.

خادمی همچنین بر اتصال لنده به جاده پاتاوه به دهدشت و اجرای پروژه های کشاورزی در چرام تاکید کرد.

وی تصریح کرد: اجرای طرح 10 + 20 به معنای تعطیلی و عدم توجه به دیگر پروژه ها نیست.

کد خبر 2356202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha