۲ شهریور ۱۳۹۳، ۱۹:۳۹

شهریاری:

25 درصد دانشجویان استان گلستان در دانشگاه پیام‌نور تحصیل می‌کنند

25 درصد دانشجویان استان گلستان در دانشگاه پیام‌نور تحصیل می‌کنند

گرگان - خبرگزاری مهر: رئیس دانشگاه پیام نور استان گلستان با بیان اینکه 25 درصد از دانشجویان استان گلستان در دانشگاه پیام نور تحصیل می‌کنند، گفت: در حال حاضر تعداد دانشجویان استان در این دانشگاه حدود 18هزار نفر است.

به گزارش خبرنگار مهر، قربان شهریاری عصر یکشنبه در گفتگو با رسانه‌های استان، با اشاره به تعداد اعضای هیئت علمی در این دانشگاه تصریح کرد: هم اکنون این دانشگاه دارای 61 عضو هیئت علمی و هزار استاد مدعو از سایر استان ها است.

وی در توضیح اهداف این دانشگاه گفت: یکی از اهداف این دانشگاه حذف کاغذ و الکترونیکی کردن آزمون های دانشجوی است که در هر آزمون حدود 150 نفر به طور همزمان در امتحان شرکت می کنند.

شهریاری اضافه کرد: نتیجه این آزمون‌ها بعد از هر آزمون به دانشجویان اعلام می شود.

وی ایجاد و گسترش رشته های جدید را از اهداف دیگر دانشگاه دانست و عنوان کرد: با توجه به پتانسیل و شرایطی که در استان داریم تلاش می‌کنیم تا رشته‌های کشاورزی و کشاورزی بیوتکنولوژی و همچنین شیلات را به استان بیاوریم.

رئیس دانشگاه پیام نور استان گلستان افزود: در حال حاضر رشته هایی همچون مدیریت بازرگانی در دانشگاه علی‌آباد، شیمی با گرایش فیزیک در گرگان، روانشناسی در گرگان و کتابداری در بندر ترکمن در حال پیگیری و اضاافه شدن به رشته های  این دانشگاه است.

وی ادامه داد: جذب دانشجو به دانشگاه به دو طریق فراگیر و از طریق سازمان سنجش انجام می شود.

شهریاری با اشاره به دیگر اهداف این دانشگاه ابراز کرد: توسعه ظرفیت آموزش های الکترونیکی ، رادیویی و تلویزیونی در استان ، توسعه رشته های تحصیلات تکمیلی در واحدها و مراکز استان و همچنین توسعه فضا های فرهنگی و اجتماعی  و دانشجویی از دیگر اهداف ما در این دانشگاته است.

وی افزود: افزایش فضای آموزشی در سطح استان از دیگر اهداف است که در نظر داریم تا از فضای های تکمیلی به جای فضاهای استیجاری استفاده  کنیم.

این مسئول  از ایجاد مرکز رشد در این دانشگاه  خبر داد و خاطرنشان کرد: یکی از کارهای مهم در استان این است که بتوانیم با ایجاد این  مرکز  پژوهش ها را به سمت فناوری  و اشتغال ببریم.

وی با اشاره به پروژه های هفته دولت افزود: برگزاری نمایشگاه  و ایستگاه  صلواتی ، سرکشی به خانواده های شهداء  و برگزاری نشست مطبوعاتی  از برنامه های هفته دولت است.

قربان شهریاری با بیان اینکه پروژه های این دانشگاه در حال اتمام است، تصریح کرد: پروژه سوله بندر ترکمن با 1700 متر زیر بنا از پروژه های مهم در استان است، همچنین دیگر پروژه های این دانشگاه تا 98 درصد پیشرفت داشته که تا 22 بهمن ماه افتتاح می شود.

وی کرسی های آزاد اندیشی را یکی از برنامه های مهم دانشگاه اعلام کرد و اظهار کرد:تلاش داریم تا به دور از گرایش های سیاسی این کرسی  ها را برگزار کنیم  و در این برنامه از اندیشمندان و استاندان کشوری دعوت خواهیم کرد.

کد خبر 2356643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha