۴ شهریور ۱۳۹۳، ۱۴:۲۱

به مناسبت هفته دولت/

افتتاح و کلنگ زنی 19 پروژه عمرانی در شهرستان ترکمن و 37 پروژه در رامیان

افتتاح و کلنگ زنی 19 پروژه عمرانی در شهرستان ترکمن و 37 پروژه در رامیان

بندرترکمن – خبرگزاری مهر: مراسم متمرکز بهره برداری از 19 پروژه عمرانی و کلنگ زنی شهرستان بندرترکمن در مرکز مسکن مهر مروارید این شهرستان با اعتباری بالغ بر 200 میلیارد ریال با حضور استاندار گلستان برگزار شد.

گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم که ظهر سه شنبه و با حضور استاندار گلستان و رئیس بنیاد مسکن کشور برگزار شد، علاوه بر 360 واحد مسکن مهر شهرستان ترکمن 5179 واحد مسکن مهر استان بصورت همزمان افتتاح شد.

در این مراسم فرماندار بندر ترکمن ، مرجان نازقلچی ضمن تشکر از ادارات راه و شهرسازی و بنیاد مسکن عمده ترین پروژه های قابل افتتاح هفته دولت این شهرستان را توسعه شبکه برق شهری و روستایی ، بهسازی میدان مختومقلی، افتتاح پایگاه اورژانس اجتماعی بهزیستی و افتتاح 60 واحد مسکن مهر راه اهن در این شهرستان اعلام کرد.

همچنان در این مراسم  حسن صادقلو، استاندار گلستان گفت: دولت تدبیر و امید به دنبال اجرای وعده های خود است . چنانچه تورم 45 درصدی را به 25 درصد رسانده است و تا انتهای سال نیز آنرا کاهش خواهد داد.

وی با اشاره به 527 طرح عمرانی اقتصادی و اشتغالزایی که در هفته دولت در استان به بهره برداری خواهد رسید گفت: این ها تحفه ی نظام است که در راستای خدمت رسانی صادقانه به مردم تقدیم می شود و ما امیدواریم ملت ما رسم تشکر را همچون همیشه بجا اورده و دولت را در بیقراری خدمت رسانی یاری دهد.

همچنین در این مراسم مهندس تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب کشئور وضعیت مسکن مهر استان گلستان را نسبت به دیگر استان ها خوب توصیف کرد و از دست اندر کاران امر تشکر کرد.

استاندار گلستان با ورود به یکی از واحدها به صورت نمادین ضمن افتتاح ارزوی سربلندی برای مردم شهرستان ترکمن را داشت .

مراسم متمرکز دیگر نیز به مناسبت هفته دولت در شهرستان رامیان برگزار شد. علی مرگدری، معاون برنامه ریزی و اقتصادی استادنداری در این مراسم، گفت : مدیران و دستگاه های اجرایی در هر مقام و موقعیتی باید خودشان را ارزیابی کنند ، گزارش عملکرد از مجموعه اتفاقات که خود به نوعی ارزیابی است انجام شود.

وی ادامه داد : کاهش نرخ تورم کار ساده ای نبود و این به خاطر تعامل مجلس با دولت بود، برای خروج از رکود اقتصادی نیز دولت معتقد است باید در بستر قانون حرکت کند.

وی افزود: در میدان عمل شاهد واقعیت های تلخی بودیم و هستیم باید تعارف را کنار گذاشت ، تحریم، مشکلات بسیار شدید و سنگینی را وارد کرده بود و ما دولتی درست کردیم که طبق سند برنامه چهارم و پنجم و سند چشم انداز منویات رهبری در اصطلاح نظام اداری مصوباتی داشته باشیم و داریم.

مرگدری بیان کرد: دولت تدبیر و امید سند چشم انداز اقتصاد مقاومتی را طراحی کرد و 246 طرح برای تحقیق منویات رهبری تدارک دیده شده است.

وی گفت: بیش از 85 درصد دیپلم و زیر دیپلم وارد سیستم اداری دولت قبل شده بودند و 80 درصد از اعتبارات که باید صرف مسائل عمرانی کشور شود صرف حقوق می شد.

مرگدری اظهار کرد: بانک های دولتی ما ورشکسته هستند البته طبق فعالیت قانونی اقتصاد ما بر مبنا بانک محوری است و اینکه رئیس جمهور محترم ما می فرماید در حال آواربرداری هستیم یک واقعیت است.

وی تصریح کرد: رویکرد دولت تدبیر و امید چند چیز است، اولین و مهمترین مسئله بارها تاکید شده است صادق بودن با مردم است، دوم قانون مداری و سوم پاک دستی است. مهار تورمف خروج از رکود اقتصادی ، بهبود روابط بین الملل ، دوری از فساد و ... از دیگر رویکردهای این دولت است.

وی ادامه داد: در استان گلستان کار گروه هم اندیشی با 18 کمیته تشکیل شده است که در آن از تمام مدیران جدید و گذشته و بازنشستگان و تجارب آنها استفاده شده است که بعد از شناخت مردم به مطالبات مردم رسیدگی شود.

معاون استاندار گلستان بیان کرد: مرحله اول مطالبات مردم به نام ایده های توسعه نام گرفت و در مرحله بعدی به نام پروژه های محرک توسعه تغییر نام داد. برنامه نهایی ما جامعیت بخشیدن در قالب استراتژی است که در این فرایند تلاش زیادی انجام شده است ولی ما را هنوز راضی نکرده و باید تلاش خود را ادامه دهیم.

وی تصریح کرد:  پروژه راه اهن گرگان مشهد طی جلسات مختلف با تامین اعتبار 1 میلیارد و 250 میلیون یورو به زودی شروع خواهد شد. ترمینال غلات اینچه برون نیز با کشورهای همجوار مانند ترکمنستان به تفاهم رسیده است و ان شاء الله در سال 93 این پروژه راه اندازی شود و سالیانه 5/3 میلیون تن ترانزیت برای جنوب- شرق و غرب کشور درآمدزایی داشته باشد که امیدواریم آن را به سقف 10 میلیون تن برسانیم.

مرگدری گفت: اولین بندر ارتباطات دریایی با کشورهای پیرامون دریای خزر در خواجه نفس احداث خواهد شد . همچنین یک میلیارد و یکصد میلیون دلار از فایناس دولت گرفته شده است که معادل 10 سال اعتبار کل استان است که می توان به بخشی از آن که 5 پروژه با اعتبار 840 میلیارد تومان است در بحث شبکه های راه های استان از قبل این فایناس مانند مسیر آزادشهر به شاهرود ، گنبد – آق قلا ، جاده النگ ، آق قلا به کردکوی و بندرترکمن و پروژه های آب و فاضلاب و ورزش و غیره اشاره نمود. اعتبار رامیان در سال 92، 8 میلیارد و 600 میلیون بود که امسال به 24 میلیارد ارتقاء یافت.

وی در مورد سوال یکی از کشاورزان در بحث استفاده بی رویه آب گفت : در سال گذشته 83 هزار هکتار از اراضی استان کشت شالی پرداخته شد که هر هکتار آن 15هزار متر مکعب آب مصرف می کند و این مقدار بیشتر از مقداری است که باید هر ساله از سفره های زیرزمینی استفاده گردد.

مرگدری اظهار کرد: طی سالهای گذشته به محیط زیست و منابع طبیعی بی مهری شده است که ما معتقدیم جنگل ریه ، غذا ، حیات و زندگی است و طی سالهای گذشته با توجه به عدم مدیریت درست و عدم امکانات لازم کار خاصی صورت نگرفته است.

وی افزود : پیش بینی ما طرح های بزرگ و کوچک باسم است و مثلا برای طرح نوغانداری 13 طرح نوشته شده است طی 11 سال گذشته برای طرح جامع سیل نتوانستیم اعتبار لازم بگیریم که ان شاء الله قرار ایت در سال 94 منابع این طرح تامین شود.

معاون استاندار گلستان گفت: اگر برداشت از سفره های زیرزمینی طی 3 سال آینده به همین شکل باشد نشست لایه ها صورت می گیرد که در این صورت لایه های زمین قادر به جذب آب نمی باشند و این به علت استفاده بی رویه از سفره های زیرزمینی خواهد بود.

حجت الاسلام حسین طاهری امام جمعه این شهرستان گفت : شهیدان رجایی و باهنر هم با خدمات خود به نظام و هم با شهادت خود درسی بزرگ به ما دادند به نظر بنده اگر انسان در جایگاهی قرار گیرد باید تخصص و تجربه داشته باشد. به نقل از امام صادق (ع) بهترین تدبیر و امید عدالت است که با توجه به هجمه های دشمنان سعی دارد در تولید، صنعت، علم و فناوری به جایی برسیم که وابسته به دشمن نباشیم با همه تحریم ها و مشکلات دولت سعی بر خدمت به مردم دارد.

جواد صادقلو فرماندار رامیان نیز گفت : دولت تدبیر و امید در حوزه های مختلف به دستاوردهای خوبی رسیده است. در بحث اقتصاد با ارئه بسته های حمایتی باعث رونق کسب و کار و اشتغال شده است در سیاست های خارجی نیز تلاش های خوبی صورت گرفته است در حوزه سلامت و طرح تحول آن هزینه های درمان توسط مردم از 80٪ به 5 الی 10 درصد کاهش رسیده است.

وی افزود: تلاش ما اتمام پروژه های نیمه تمام است. امروز در این مراسم 37 پروژه عمرانی با اعتبار 130 میلیارد ریال کلنگ زنی و به بهره برداری خواهد رسید که 33 پروژه با 120 میلیارد ریال افتتاح و 4 پروژه با 10 میلیارد ریال نیز کلنگ زنی خواهد شد.

وی پروژه های شاخص را افتتاح فاز اول مسکن مهر دالند با اعتبار 70 میلیارد ریال و 182 واحد، افتتاح سالن ورزشی زنده یاد محمد بای زینب آباد از بخش مرکزی و افتتاح سالن ورزشی شهید درخشانی بلوچ آباد از بخش فندرسک با اعتبار مجموع 11 میلیارد ریال، بهره برداری ساختمان منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رامیان با اعتبار 550 میلیون تومان و زیربنا 1000 متر مربع در 3 طبقه، افتتاح فاز اول طرح هادی روستای ارازگل بخش فندرسک با اعتبار 6 میلیون ریال، افتتاح خانه بهداشت روستای سنگستان از بخش فندرسک با اعتبار 4 هزار میلیون ریال، افتتاح مدرسه بلال حبشی سعدآباد با اعتبار چهار هزار میلیون ریال برشمرد.

کد خبر 2357996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha