۴ شهریور ۱۳۹۳، ۱۶:۰۲

سردار باقرزاده:

تفحص پیکر شهدا در مناطق جنگی دوران دفاع مقدس همچنان ادامه دارد

تفحص پیکر شهدا در مناطق جنگی دوران دفاع مقدس همچنان ادامه دارد

ارومیه – خبرگزاری مهر: فرمانده کمیته‌ جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: تفحص پیکر شهدا در مناطق جنگی دوران دفاع مقدس همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سید محمد باقرزاده دقایقی ظهر سه شنبه در آیین استقبال از 29 شهید تازه تفحص شده منطقه کردستان عراق که در محل یادمان شهدای تمرچین پیرانشهر برگزار شد، اظهار داشت: بزودی پیکر پاک شمار دیگری از شهدا تشییع می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه شهدا کسانی بودند که صداقت در وفا اصلی ترین شاخصه آنها بود افزود: انس دائمی باغ معارف اسلامی و روحیه جهاد و ایثار در راه اسلام خصوصیتی بود که تمام شهدا از آن بهره مند بودند.

سردار باقرزاده عنوان کرد: ماموریت اصلی شهدا دفاع از حریم اسلام و ولایت فقیه بود و به همین دلیل است که یاد و خاطره آن ها برای همیشه در تاریخ ایران اسلامی ماندگار است.

فرمانده کمیته‌ جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: شهدا از مردم به خصوص جوانان ایرانی می خواهند که همانند کوه استوار بوده و اقتدار و عزت اسلام را حفظ کنند.

در این مراسم، سرهنگ جلیل وحیدی معاون هماهنگ کننده سپاه شهدای آذربایجان غربی نیز ضمن بیان رشادت های شهدا در استان، عنوان کرد: حضور این شهدا در استان روح ایثار و جهاد و شهادت را در میان مردم زنده کرده است.

در این مراسم، یکی از فرزندان شهدای پیرانشهر نیز به ارائه دکلمه پرداخت.

پیش از ظهر امروز سه شنبه پیکر پاک 29 شهید تاز ه تفحض شده هشت سال دفاع مقدس در کردستان عراق از طریق مرز تمرچین پیرانشهر وارد وطن شدند.

 این شهدا متعلق به عملیات کربلای 7 هستند که بعد از ورود به کشور از طریق مرز تمرچین و برگزاری ویژه برنامه شهدا در همان مکان، در فلکه آذربایجان و باند پایین ائللرباغی ارومیه مورد استقبال قرار می گیرند.

برگزاری مراسمی با شهدا در محل مزار شهدای گمنام در پارک جنگلی ارومیه نیز از جمله برنامه هایی است که در شب سه شنبه در ارومیه برگزار می شود.

پیکر پاک این شهدا روز پنجم شهریور ماه با بدرقه مردم و مسوولان آذربایجان غربی از طریق فرودگاه ارومیه عازم تهران برای شناسایی و انجام آزمایشهای لازم می شوند.

عملیات پیروزی بخش کربلای 7 در 13 اسفند سال 65 به وسیله دلاورمردان عرصه هشت سال دفاع مقدس انجام شد.

این عملیات در منطقه عملیاتی حاج عمران انجام گرفت، نیمی از منطقه عملیاتی والفجر 2 که در دوره حملات موسوم به استراتژی دفاع متحرک عراق از دست رفته بود، طی عملیات کربلای 2 و بقیه در عملیات کربلای 7 آزاد شد.

درخشان ترین بخش از کارنامه ارتش در عملیات کربلای 7 رقم خورد و طی این عملیات، لشکر 64 ارومیه جان فشانی های بسیاری از خود نشان داد.

کد خبر 2358114

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha