۴ شهریور ۱۳۹۳، ۱۹:۱۴

فاز اول بوستان امام علی شهرستان بوئین زهرا افتتاح شد

فاز اول بوستان امام علی شهرستان بوئین زهرا افتتاح شد

بوئین زهرا- خبرگزاری مهر: در سومین روز از هفته دولت با حضور استاندار قزوین بهره برداری از فاز اول بوستان امام علی(ع) شهرستان بوئین زهرا آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در سومین روز از هفته دولت روز سه شنبه با حضور مرتضی روزبه استاندار، روح الله عباسپور نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی، منوچهر حبیبی معاون عمرانی استانداری، ارسلان قاسمی فرماندار بوئین زهرا، جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی بهره برداری از فاز اول بوستان امام علی(ع) در بوئین زهرا آغاز شد.

بوستان امام علی(ع) در 400 هکتار وسعت زمین در 10 فاز اجرا می شود که در فاز اول 100 هکتار فضا آماده بهره برداری شده که برای آن یک میلیارد تومان هزینه شده است.

برای تکمیل این مجموعه که شامل استخر چند منظوره، آلاچیق، وسایل سرگرمی و بازی کودک، سوئیت های گردشگری خواهد بود چهار میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

همچنین بوستان میدان امام علی در مساحتی به وسعت هشت هزار مترمربع به بهره برداری رسید که شامل 2800 متر مربع فضای سبز، آب نما، سه هزار و 500 مترمربع فضای روباز، المان غدیرافتتاح شد و به بهره برداری رسید.

بهره برداری از ضریح و بنای امامزاده احمد( معروف به آق امام) نیز در سومین روز از هفته با حضور استاندار قزوین و نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی آغاز شد.   

این امامزاده که با شش واسطه به امام سجاد(ع) منتسب می شود  توسط شهرداری بوئین زهرا با 200 میلیون تومان اعتبار نوسازی و بازسازی شده است.

علی صفری شهردار بوئین زهرا در مراسم افتتاح طرح های شهرداری گفت: سرانه فضای سبز از 38 مترمربع در سال 87 به 93 مترمربع افزایش یافته و با واگذاری امور به بخش خصوصی تعداد پرسنل این شهرداری از 110 نفر به 55 نفر کاهش یافته است.

این مسئول بیان کرد: ساخت مجتمع تجاری اداری شهرداری با 9 هزار مترمربع، جایگاه سی ان جی، بوستان بهار با هشت هزارمترمربع، از دیگر کارهای در دست اجراست.

شهردار بوئین زهرا گفت: در حال حاضر با دو مشکل اساسی مواجهیم که نیازمند مجوز احداث چاه عمیق برای آبیاری فضای سبز بوستان امام علی(ع) و بازگشایی مسیر دسترسی بوستان از سمت جاده ترانزیتی ساوه به بوئین زهرا هستیم که امیدواریم استاندار محترم حمایت لازم را انجام دهند.


صفری گفت: 11 طرح در مجموعه بوستان امام علی اجرایی می شود که امیدواریم در چند سال آینده با تکمیل این مجموعه فضای تفریحی مناسبی برای مردم تامین شود.

کد خبر 2358282

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha