۵ شهریور ۱۳۹۳، ۱۶:۲۶

علی پور:

شهرستان کوثر رتبه اول استان اردبیل در جذب بیسوادان را کسب کرد

شهرستان کوثر رتبه اول استان اردبیل در جذب بیسوادان را کسب کرد

کوثر – خبرگزاری مهر: فرماندار کوثر از کسب نخست این شهرستان در جذب و نگه داشتن بیسوادان در سطح استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا علی پور بعد از ظهر چهارشنبه در نشست مشترک با اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا تصریح کرد: بر اساس آمار ارائه شده از سوی معاونت سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان، شهرستان کوثر در جذب و نگهداشت بیسوادان رتبه اول را در بین 10شهرستان به خود اختصاص داده است.

وی افزود: از مجموع 55 نفر بی سواد شناسایی شده در کوثر 30 نفر اولیای دانش آموزان مدارس مختلف هستند که با همکاری مدیران مدارس تعیین وضعیت شده و قرار است از نعمت سواد بهره مند شوند.

فرماندار کوثر تصریح کرد: باقیمانده افراد بی سواد 10 تا 49 ساله شهرستان نیز با همکاری دهیاریها واعضای شورای اسلامی شهر وروستا و مسئولان ادارات مرتبط شناسایی شده و تحت پوشش قرار می گیرند.

علی پور با اعلام آمادگی فرمانداری و ادارات تابعه برای همکاری با نهضت سواد آموزی این شهرستان برای شناسایی و معرفی افراد بی سواد، گفت: ضروری است دستگاه های اجرایی ودهیاران و شوراهای اسلامی شهر و روستا در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

وی معتقد است مشارکت دستگاههای اجرایی در برنامه های سوادآموزی می تواند در بالا بردن سطح سواد و فرهنگ جامعه بسیار موثر باشد.

به گفته فرماندار کوثر در این شهرستان 30 هزار نفر ساکن اند و کسب رتبه نخست در جذب بی سوادان دستاورد قابل توجهی برای این منطقه محسوب می شود.

کد خبر 2358935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha