۷ شهریور ۱۳۹۳، ۱۱:۰۹

اجرای طرح شهاب در 32 منطقه آموزشی/ شناسایی و هدایت استعدادهای برتر

اجرای طرح شهاب در 32 منطقه آموزشی/ شناسایی و هدایت استعدادهای برتر

رئیس مرکز ملی استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان از اجرای طرح شهاب در 32 منطقه آموزشی کشور خبر داد و گفت: طرح شهاب از دو سال پیش مطرح شده بود اما به دلیل مشکلات بودجه پیگیری نمی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین شجاعی در حاشیه آخرین روز از سی و یکیمن اجلاس روسای آموزش و پرورش مناطق کشور که در سالن همایش های رازی برگزار شد، با اشاره به سیاست های پنج گانه آموزش و پرورش، افزود: برنامه های مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان منطبق بر اهداف کلان نظام تعلیم و تربیت ساماندهی شده است.

وی با بیان اینکه مشکل بودجه همیشه سیستمهای آموزش را تحت تاثیر قرار می دهد، گفت: یکی از بزرگترین دغدغه های مرکز ملی استعدادهای درخشان، استاندارد سازی این مدارس است که متاسفانه در سال های اخیر شاهد گسترش بی رویه این نوع مدارس و جذب دانش آموز در آنها بودیم و تلاش می کنیم به تدریج این مدارس را سازماندهی کنیم.

شجاعی فراگیر شدن طرح "شهاب" را یکی از مهمترین برنامه های مرکز دانست و افزود: طرح شهاب از دو سال پیش مطرح شده بود اما به دلیل مشکلات بودجه پیگیری نمی شد.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان با بیان اینکه "شهاب" مخفف شناسایی و هدایت استعدادهای برتر است، تصریح کرد: در این طرح دانش آموزان را بدون جداسازی و به روش تکنیکی در ساحت استعدادهایشان مورد سنجش قرار می دهند.

وی ادامه داد: در طرح شهاب، دانش آموزان دوره ابتدایی صرفا توسط معلمین خود شناسایی می شوند و در دوره متوسطه علاوه بر ادامه یافتن روند شناسایی، تحت هدایت تحصیلی قرار خواهند گرفت. این طرح باید در تمامی مدارس کشور و در تمام شاخه ها و رشته های تحصیلی انجام شود.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان در مورد برنامه های مرکز برای پایه هفتم و هشتم گفت: سال قبل برای این پایه ها جزوات تکمیلی تولید کردیم و برنامه امسال علاوه بر بازنویسی کتب پایه هفتم و تالیف کتابهای پایه هشتم، برای دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان می باشد.

شجاعی خاطرنشان کرد: هدف ما در مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان، اجرای برنامه های ویژه، برای دانش آموزان برگزیده طرح شهاب است. این گروه با جمعیت تقریبی  145 هزار نفر در 6 مقطع تحصیلی، بیشتر از 2 درصد جمعیت دانش آموزی کشور را تشکیل می دهند.

وی تصریح کرد: هدف این طرح تدریس مطالب دانشگاهی یا مطالبی فراتر از اهداف کتب آموزش رسمی نیست، بلکه تعمیق مطالب عمومی است و بتوانیم استعدادهای دانش آموزان را شکوفا کنیم تا در مراحل بعدی تحصیل به بهره برداری برسد.

کد خبر 2359686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha