۸ شهریور ۱۳۹۳، ۱۰:۲۷

ساخت اتاق تمیز برای سلول های بنیادی

ارائه تسهيلات دانشگاه علوم پزشکی مشهد به شرکتهاي دانش بنيان

ارائه تسهيلات دانشگاه علوم پزشکی مشهد به شرکتهاي دانش بنيان

معاون پژوهش و فناوري دانشگاه علوم پزشکي مشهد با اشاره به اينکه استقرار 18 شرکت دانش بنيان در مراکز رشد دانشگاه، گفت: ارائه خدمات مشاوره اي و حمايتي، ارائه تسهيلات بلاعوض، ارائه تسهيلات تا سقف 500 ميليون تومان در قالب صندوق سلامت ثامن از جمله خدماتي ارائه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محسن تفقدي با بیان این مطلب افزود: در اين راستا تاکنون 5 محصول به مرحله توليد نيمه صنعتي و 4 محصول نيز قرارداد فروش آن منعقد شده است. در سال گذشته 17 اختراع در دانشگاه به ثبت رسيد. 

معاون پژوهش و فناوري دانشگاه علوم پزشکي مشهد با اشاره به ارائه يک هزار و 200 طرح تحقيقاتي در يک سال گذشته در دانشگاه اظهار داشت:‌ تعيين اولويتهاي تحقيقاتي مبتني بر نيازهاي ملي و منطقه اي مهمترين رويکرد اين حوزه به شمار مي رود و اجراي پژوهش هاي منجر به توليد محصول با هدف رفع نيازهاي کشور همواره  به آن تاکيد مي شود و در اين زمينه حمايتهاي تشويقي ويژه اي در حال برنامه ريزي است.

وي با بیان اینکه در سالهاي اخير مراکز تحقيقاتي دانشگاه علوم پزشکي مشهد رشد کمي مناسبي داشته است خاطر نشان کرد:‌ برنامه ريزي شده است که با فراهم کردن زير ساختهاي مناسب تحقيقاتي در مراکز، زمينه اجراي پروژه هاي فناورانه فراهم شده و فعاليتهاي تحقيقاتي از مدلهاي دانشکده اي خارج شود.

تفقدی اظهار داشت: 23 مجله علمي پژوهشي در اين دانشگاه منتشر می شود که از اين تعداد 4 مجله نمايه نوع يک و هفت مجله نمايه نوع دو را کسب کرده اند. در سال گذشته به همت اعضاء هيات علمي يک هزار و 50 مقاله در پايگاههاي معتبر ملي و بين المللي منتشر شد.

وی حمايت از تعاملات بين المللي را از ديگر برنامه هاي اين معاونت عنوان کرد و گفت:‌در سال گذشته 62 عضو هيات علمي دانشگاه در همايش بين المللي حضور يافتند که اين ميزان در سال جاري بر اساس برنامه ريزي افزايش خواهد يافت.

معاون پژوهش و فناوري دانشگاه علوم پزشکي مشهد، این دانشگاه را يکي از مراکز پيشگام در ايجاد زير ساختهاي حوزه فناوري برشمرد، و اظهار داشت: ايجاد مديريت توسعه فناوري، شوراي فناوري، تهيه آيين نامه هاي مرتبط با شرکتهاي دانش بنيان و  تبيين ارائه تسهيلات به شرکتهاي متقاضي از جمله اقدامات انجام شده به شمار مي رود که نتايج برخي از آن براي اجرا در ساير دانشگاهها به وزارت بهداشت ارسال شده است.

تفقدي با اشاره به فعاليت مراکز رشد علوم دارويي و فناوري سلامت در دانشگاه گفت: تلاش مي شود که زير ساختهاي لازم براي گسترش طرحهاي پژوهشي فناورانه در دانشگاه فراهم شود و در اين راستا ساخت کارگاههاي نيمه صنعتي محصولات مختلف(جامد، نيمه جامد و مايع)، توليد داروهاي بيو طب و کلين روم سلولهاي بنيادي در حال اجراست.

کد خبر 2360093

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha