۸ شهریور ۱۳۹۳، ۱۳:۵۶

محمود شاكري شمسي:

ايجاد پژوهش‌سراهاي دانش آموزي زمينه شكوفايي استعدادها در نوجوانان را فراهم می‌كند

ايجاد پژوهش‌سراهاي دانش آموزي زمينه شكوفايي استعدادها در نوجوانان را فراهم می‌كند

يزد ـ خبرگزاري مهر: فرماندار يزد گفت: ايجاد پژوهش سراهاي دانش آموزي زمينه رشد و شكوفايي استعدادهاي نهفته در جوانان و نوجوانان را فراهم مي كند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود شاكري شمسي، پيش از ظهر شنبه در مراسم افتتاح پژوهش سراي دانش آم وزي امام جعفر صادق (ع) در آموزش و پرورش ناحيه دو يزد اظهار داشت: پژوهش سراها به توليد علم و بيدار كردن استعدادهاي نهفته در دانش آموزان كمك مي كند و در نهايت مي تواند گامي موثر در دستيابي به رشد معقول در توسعه پايدار باشد.

وي با اشاره به اينكه توليد علم يكي از اركان توسعه است، بيان كرد: لازمه توليد علم، فراهم كردن بستر شكوفايي استعدادها از دوره نوجواني است و به طور قطع استعدادهاي كشف شده در اين دوره، در دانشگاه ها و مراكز تحقيقاتي بزرگ مي توانند دست به توليد علم بزنند.

آموزش و پرورش نقش خود را در زمينه آموزش و تربيت نيروي انساني ايفا كرده است

شاكري شمسي با بيان اينكه تحقيق و پژوهش يكي از مهمترين مسائل در آموزش و پرورش است و اين سازمان مي تواند نقشي تاثيرگذار در اين زمينه ايفا كند، يادآور شد: براي كسب موفقيت در كارهاي پژوهشي نياز به آموزش، تربيت نيروي انساني و تامين مالي است كه دو وظيفه نخست، بر عهده آموزش و پرورش است.

فرماندار يزد با بيان اينكه آموزش و پرورش توانسته نقش خود را تا حد زيادي در اين حوزه به خوبي ايفا كند، خاطرنشان كرد: ايجاد و توسعه پژوهش‌سراهاي دانش آموزي، اقدامي ارزنده در راستاي توليد علم است.

وي با اشاره به تاثيرگذاري فعاليت در اين مراكز بيان كرد: حضور اساتيد و مربيان متخصص، راه را براي دستيابي دانش آموزان به پرسش هاي خود فراهم مي كند و گامي مهم در زمينه پيشرفت و تحريك كنجكاوي آنها در امور علمي است.

لزوم بهره گيري از ضريب هوشي بالاي دانش آموزان يزد

شاكري شمسي با اشاره به اينكه استان يزد 20 سال متوالي توانست رتبه نخست را در كنكور سراسري از آن خود كند، بيان كرد: كسب اين رتبه نشان از بهره هوشي بالاي دانش آموزان يزد دارد كه بايد از اين ظرفيت به خوبي استفاده شود.

وي خاطرنشان كرد: به طور قطع اگر زمينه‌هاي تحقيق و پژوهش براي اين دانش آموزان فراهم شود، يزد در آينده نه چندان دور دانشمنداني بزرگ تحويل جامعه خواهد داد.

شاكري شمسي همچنین پژوهش ‌سراهای دانش‌آموزی را نقطه حرکتی برای اجرای سند تحول بنیادین و توسعه در آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: با ایجاد چنین فضاهای تحقیقی در استان، یادگیری از حالت ذهنی خارج شده و دانش‌ آموز با تجزیه و تحلیل مسائل برای سئوالات خود پاسخ می‌یابد و نقطه پیشرفتی برای سند تحول آموزش و پرورش و جمهوری اسلامی ایران و توسعه فرهنگ‌های انسانی خواهد بود.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو یزد نیز در اين مراسم، پژوهش ‌سرا را مکانی برای توسعه پژوهش‌های دانش‌آموزان بیان کرد و افزود: باید با فراهم کردن تجهیزات و امکانات، زمینه را برای شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان در استان يزد فراهم کنیم.

پژوهش سراهاي دانش آموزي پل ارتباطي دانش آموزان با دستگاه هاي علمي

منصور ارجمندی، پژوهش‌سراهای دانش ‌آموزی را پل ارتباطی دانش‌آموزان با سایر دستگاه‌های علمی و پژوهشی استان دانست و گفت: دانش ‌آموزان مستعد و خلاق با استفاده از هم‌افزایی و مشورت که در فضایی ویژه و خاص به نام پژوهش‌سرای دانش‌آموزی رخ مي‌دهد، به تحقیق و پژوهش م ی‌پردازند.

رئیس بنیاد نخبگان استان یزد نیز در این مراسم به مباحثی در زمينه تبدیل ایده به پدیده و ایجاد فضای کارآفرینی در دانشگاه‌ های استان اشاره کرد و گفت: باید نتیجه پژوهش را به تجاری سازی و کالا تبدیل کنیم و این عمل تنها از طریق این پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی امکان‌ پذیر است.

فرماندار يزد و ديگر مسئولان در پايان اين مراسم از نمايشگاه دستاوردهاي علمي و پژوهشي دانش آموزان در اين پژوهش سرا بازديد كردند.

کد خبر 2360362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha