۸ شهریور ۱۳۹۳، ۱۶:۵۱

میرزاده:

فعالیت پژوهشسراهای دانش آموزی نباید تنها مربوط به زمان مدارس باشد

فعالیت پژوهشسراهای دانش آموزی نباید تنها مربوط به زمان مدارس باشد

تبریز- خبرگزاری مهر: معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش آذربایجان شرقی گفت: پژوهشسراهای دانش آموزی باید حتی در زمان تعطیلی مدارس نیز باز بوده و در اختیار دانش آموزان قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حمایت میرزاده بعد از ظهر شنبه در آیین افتتاح پژوهش سرای دانش آموزی علامه جعفری منطقه ورزقان اظهار داشت: پژوهش سرا ها باید در زمان تعطیلی مدارس باز باشد تا دانش آموزان در زمان فراغت از مدرسه در آنجا فعالیت کنند و خانواده ها نیز نگران اوقات فراغت دانش آموزان نباشند.

وی ادامه داد: اگر به فکر غنی کردن اوقات فراغت جوانانمان هستیم باید از آموزش و پرورش آغاز کرده و به فکر تحول جدی در زمینه زمان بیکاری و فصل تابستان کودکان باشیم.

میرزاده با اشاره به ایجاد ارتباطی مستمر میان پژوهشسرا ها و بنیاد ملی نخبگان واداره ثبت اختراعات گفت: این امر سبب رشد و شکوفایی استعدادهای کودکان و شناسایی نخبگان آینده کشور و همچنین توسعه و پیشرفت علمی و صنعتی کشور می شود.

وی ادامه داد: آذربایجان شرقی تنها استانی است که در تمامی مناطق و نواحی آموزش و پرورش خود دارای پژوهشسرا است که این امر امتیاز مثبتی برای این استان به حساب می آید.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش استان افزود: اگر بتوانیم کودکانمان را از سنین کوچک به پژوهش و تحقیق عادت دهیم می توانیم شاهد کشف استعدادهای بالا در زمان های آینده باشیم زیرا درس خواندن نباید تنها به یک کتاب درسی محدود شود بلکه تحقیق در کنار فعالیت های مدرسه نیز ضروری است.

وی  اظهار داشت: پژوهش سرا ها فقط برای دانش آموزان معدل بالا وشاگرد اولی ها ومحل برگزاری کلاس های کنکور وتست زنی نیست بلکه جای دانش آموزانی است که مسئله ای برای حل کردن در ذهن خود دارند ،دانش آموزانی که بیشتر از همه با آزمایشگاه مدرسه شان ارتباط دارند و بیشتر از همه مطالعه می کنند.

کد خبر 2360632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha