۱۰ شهریور ۱۳۹۳، ۱۱:۴۵

انتقاد عضو کمیته فنی واترپلو :

وزارت ورزش و کمیته المپیک به جوانان بی‌توجهی کردند/ واترپلو نابود می‎شود

وزارت ورزش و کمیته المپیک به جوانان بی‌توجهی کردند/ واترپلو نابود می‎شود

محمد هادی بیک، رئیس سازمان لیگ واترپلو، با انتقاد از اعزام نشدن تیم واترپلو به بازی‌های آسیایی گفت این تصمیمات یعنی بی توجهی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به جوانان و با ادامه این روند، واترپلو نابود می‎شود.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم واترپلو برای دومین دوره متوالی به بازی‎های آسیایی اعزام نمی‌شود که این موضوع انتقاد جامعه واترپلو و عضو کمیته فنی این رشته را در پی داشته است.

محمد های بیک در گفتگو با خبرنگار مهر، در این خصوص گفت: ببینید در دوره قبلی این بازی‌ها که در گوانگجو چین برگزار شد تیم ایران شرکت نکرد و در این دوره از رقابتها در اینچئون هم قرار نیست تیم را اعزام کنند. ببینید با این وضعیت تیم ملی واترپلو چه لطمه بزرگی و جبران ناپذیری می‌خورد.

وی ادامه داد: ببینید با این شرایط جوانان واترپلوییست ما با چه انگیزه ای تمرین کنند. فاصله‌ای که بین نسل‌های واترپلوی ما می‌افتد منجر به نابود شدن این رشته می‌شود. باید از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک پرسید شما برای جوانان ما چه کردید. چه امکاناتی در اختیار فدراسیون شنا قرار دادید و چه برنامه ریزی ای برای واترپلو انجام دادید.

هادی بیک افزود: ببینید ما تیم چهارم - پنجم آسیا هستیم و می‌توانستیم بالاتر از این هم برویم اما نه با ادامه این روند. در جایی که فدراسیون شنا باید 700 میلیون بابت استخر 9 دی به شرکت تجهیز پول پرداخت کند، شما چگونه انتظار دارید واترپلوی کشور رشد کند.

عضو کمیته فنی واترپلو در خصوص تحولاتی که در رده پایه واترپلوی کشور انجام شده، گفت: ببینید لوتوس مولر آلمانی چندان بد کار نکرد و من فکر می‎کنم باید به وی زمان بیشتری داده می‌شد. البته پائولو مالارا خیلی مربی مقبول تری  بود که در حال حاضر در تیم ملی بزرگسالان چین و جوانان این تیم کار می‎کند و نقش بزرگی در توسعه واترپلوی ایران داشت.

وی افزود: ببینید آمریکایی‎ها 800 واترپلوییست در رده های سنی دارند که طبق گفته مسئول واترپلوی این کشور قرار است این جوانان برای المپیک‌های بعدی آماده شوند. در مقابل جوانان واترپلوییست ما چون شهرستانی بودند می‌بایست اردو را ترک می‌کردند. بازیکنان ژاپنی دربست در اختیار واترپلوی کشورشان هستند و مشکل مدرسه و دانشگاه ندارند و همه چیز با دولت این کشور است اما دست فدراسیون ما در اینگونه موارد بسته است.

رئیس سازمان لیگ همچنین با انتقاد نسبت به برگزار نشدن مسابقات جام باشگاه های آسیا، اظهار کرد: ببینید الان دو سال است که مسابقات باشگاهی کنفدراسیون آسیا برگزار نمی شود و من نمی دانم چرا کسی پیگیر این موضوع نیست. دست کم شناگران ما تنشان به تن چهار تا بازیکنن خارجی می‌خورد و در مسیر پیشرفت قرار می گرفتند. اما نمی دانم مسئول کیست و چرا در این خصوص پیگیری های لازم را انجام نمی‎دهد. ما زمانی که کویت میزبان این رقابتها بود به آنجا تیم اعزام می‌کردیم اما حالا که خودمان میزبان شده‌ایم این مسابقات به حال خودش رها شده است.

کد خبر 2361779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha