۱۱ شهریور ۱۳۹۳، ۱۴:۴۷

نرخ سود تسهیلات بانک کشاورزی 5 درصد کاهش یافت

نرخ سود تسهیلات بانک کشاورزی 5 درصد کاهش یافت

زنجان - خبرگزاری مهر: عضو هئیت مدیره بانک کشاورزی از کاهش 5 درصدی نرخ سود تسهیلات توسط این بانک خبرداد وگفت: در حال حاضر تسهیلات بانک کشاورزی با پنج درصد کاهش به 17 درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حشمت الله نظری ظهر  سه شنبه در پنجمین کنگره علوم ترویج و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی ایران و نخستین کنفرانس بین المللی خدمات مشاوره ای روستایی در آسیا و اقیانوسیه افزود: در تمام بانک ها نرخ سود تسهیلات 22 درصد است که با رایزنی های صورت گرفته این نرخ برای بانک کشاورزی 17 درصد تصویب شده که کاهش 5 درصدی نرخ سود این بخش می تواند در توسعه بخش کشاورزی موثر واقع شود.

وی ادامه داد: تمام بانک ها 25 درصد از منابع خود را به بخش کشاورزی اختصاص می دهند این در حالی است که 90 درصد از منابع بانک کشاورزی تنها به بخش کشاورزی اختصاص پیدا می کند.

وی با بیان اینکه بانک کشاورزی خارج از  میزان در نظر گرفته شده در قانون از منابع  خود به حوزه کشاورزی اختصاص می دهد ادامه داد: طبق قانون باید 75 درصد از اعتبارات بانک کشاورزی به این بخش اختصاص پیدا کند در حالی که این میزان به 90 درصد افزایش یافته است.

نظری از تلاش برای اختصاص یارانه به حوزه کشاورزی خبرداد و گفت: با توجه به در دست تدوین بودن برنامه بودجه سال 94 پیشنهاداتی در زمینه اختصاص یارانه به حوزه کشاورزی داریم.

عضو هئیت مدیره بانک کشاورزی با اشاره به سابقه فعالیتی 81 ساله بانک کشاورزی گفت: بانک کشاورزی ایران دارای هزار و 900 شعبه است که 700 شعبه آن مربوط به مناطق روستایی است  که  4.5 میلیون نفر بهره بردار بخش کشاورزی از خدمات این بانک استفاده می کننند.

نظری با بیان اینکه در حال حاضر روستاها با چالش های متعددی روبه رو هستند از بروز مشکلات در حوزه کشاورزی خبرداد و  افزود: در حال حاضر 4.5 میلیون نفر بهره بردار کشاورزی بین 93 تا 97 درصد کشاورزان خرده مالکی هستند.

وی از تاسیس  مرکز تعالی بانوان اتحادیه اعتبارات روستایی آسیا و اقیانوسیه (آپراکا) در تهران بعد از دو سال تلاش با همکاری بانک کشاورزی خبر داد و گفت: مرکز تعالی بانوان به عنوان چهارمین مرکز تعالی بانوان اتحادیه اعتبارات روستایی آسیا و اقیانوسیه فعالیت خود را آغاز کرده است.

کد خبر 2362764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha