۱۲ شهریور ۱۳۹۳، ۱۲:۲۹

قدیمی:

ترویج نگاه سلامت محور در سال تحول سلامت امری ضروری است

ترویج نگاه سلامت محور در سال تحول سلامت امری ضروری است

سنندج-خبرگزاری مهر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: ترویج نگاه سلامت محور در سال تحول سلامت امری ضروری است که دانشگاه علوم پزشکی استان با افتتاح پروژه های بهداشتی و درمانی در این راستا حرکت کرده و می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، طیب قدیمی امروز چهارشنبه در مراسم افتتاح پروژه های بهداشتی،درمانی و رفاهی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در سنندج گفت:پروژه فازدوم دانشکده دندانپزشکی با صرف 2 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار از محل منابع استانی و داخلی دانشگاه احداث شده است.

وی عنوان کرد: این پروژه به منظور ایجاد و فراهم کردن بستر آموزشی برای دانشجویان دندانپزشکی و هم چنین ارتقای فرهنگ سلامت و بهداشت دهان و دندان در استان راه اندازی شده است.

وی اظهار داشت: در این مرکز علاوه بر  آموزش دانشجویان دندانپزشکی خدمات تخصصی مربوط به این رشته با تعرفه ای مناسب به مردم ارائه می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: هدف اصلی در راه اندازی این مرکز ایجاد زمینه ای برای پذیرش دستیار رشته های تخصصی دندانپزشکی در این دانشکده بوده است.

قدیمی به پروژه های افتتاح شده دانشگاه در هفته دولت اشاره کرد و اظهارداشت:   14 پروژه بهداشتی ، درمانی، رفاهی این دانشگاه در هفته دولت قرار بود افتتاح شود که 11 پروژه به بهره برداری رسید و امروز هم شاهد افتتاح سه پروژه دیگر هستیم.

وی بیان کرد: در هفته دولت 7 پروژه مرکز بهداشتی درمانی در شهرستان های دیواندره، سروآباد،مریوان، قروه و سقز به بهره برداری رسید که اعتبار این پروژه ها از محل اعتبارات سفر رهبری تامین شده است.

وی ادامه داد: دو خانه بهداشت در روستاهای بالک و سلسی شهرستان مریوان و اورژانس و آی سی یو  بیمارستان امام حسین (ع) بیجار هم در هفته دولت به بهره برداری رسیدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان عنوان کرد: اعتبار هزینه شده برای پروژه های ذکر شده در مجموع  بیش از 110 میلیارد ریال بوده که این میزان اعتبار از محل اعتبارات ملی و استانی هزینه شده است.

قدیمی بیان کرد: ساختمان و آزمایشگاه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از دیگر پروژه هایی است که هم اکنون آماده افتتاح است ولی به دلیل تاخیری که در زمینه تجهیز و نصب دستگاه های مورد نیاز آزمایشگاه ایجاد شد بهره برداری از آن به زمان دیگری موکول شده است.

وی با بیان اینکه برجسته ترین وموثرترین عملکرد دولت یازدهم اجرای طرح تحول نظامت سلامت است، اظهارداشت: اجرای این طرح گامی بلند برای رفع دغدغه های اقشار آسیب پذیر و عدالت اجتماعی تاکنون به دنبال داشته است.

وی عنوان کرد: در راستای اجرای این طرح شاهد کاهش سهم پرداختی بیماران، ارتقای کیفیت خدمات، حشور پزشکان متخصص، ترویج زایمان طبیعی و غیره هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهارداشت: ارتقای فرهنگ سلامت و ترویج دید سلامت محور در سال تحول سلامت امری ضروری است که در استان با افتتاح پروژه های بهداشتی و درمانی گام اساسی در این راستا برداشته شده است.

فاز دوم دانشکده دندانپزشکی سنندج با مساحت 2هزارو 300 مترمربع ، مرکز مدیریت و فوریت های پزشکی 115 استان با مساحت 750 متر مربع  و استخر سر پوشیده دانشگاه (سنندج) با هزارو 100 متر مربع مساحت امروز با حضور استاندار کردستان و یکی از نمایندگان مردم شهرستان های سنندج،دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی و جمع دیگری از مسئولان استان درسنندج به بهره برداری رسید.

 

کد خبر 2363307

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha