۲۳ شهریور ۱۳۹۳، ۱۱:۱۷

مهری:

تولید گوشت و لبنیات در آذربایجان شرقی بیش از نیاز استان است

تولید گوشت و لبنیات در آذربایجان شرقی بیش از نیاز استان است

تبریز- خبرگزاری مهر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: تولید گوشت سفید و قرمز و لبنیات در آذربایجان شرقی بیش از نیاز این استان است.

به گزارش خبرنگار مهر، کریم مهری صبح یکشنبه در حاشیه افتتاح سه طرح دامپروری صنعتی در شهرستان چاراویماق اظهار داشت: با توجه به مازاد بر نیاز بودن تولید گوشت و لبنیات در استان می توانیم نسبت به عرضه آن به استان های هم جوار اقدام کنیم.

وی ادامه داد: اما آنچه اهمیت دارد تولید محصول سالم در استان است که در این زمینه از اتحادیه‌های دامداران، باغداران و تعاونی ها خواستاریم تا گام اساسی به منظور نظارت بیشتر بر روی کیفیت محصولات بردارند.

مهری افزود: این نهادها باید از نخستین مراحل تامین مواد اولیه و خوراک دام تا مرحله صنایع تولیدی و تبدیلی نقش آفرینی کنند.

وی با اشاره به ضرورت راه اندازی زنجیره تولید در بخش کشاورزی گفت: باید برای افزایش تولید و بهره وری بیشتر به سمت راه اندازی زنجیره تولید با سامانه تلفیقی حرکت کنیم که در صورت راه انداخته شدن این زنجیره تولید شاهد کاهش هزینه های تولید خواهیم بود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان در خصوص طرح های افتتاح شده در چاراویماق نیز گفت: این طرح ها شامل گاوداری صنعتی پرواری و پرواربندی گوساله است که در روستاهای میرزابیگ کندی،100راسی، یانبلاغی، 45راسی و ویرانقیه، 45راسی به بهره برداری رسید.

مهری در پایان اظهار داشت: برای اجرای این طرح ها 10 میلیارد ریال هزینه شده است که مبلغ پنج میلیارد ریال آن از اعتبارات دولتی و بقیه آورده شخصی بوده است.

 

کد خبر 2369882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha