۲۳ شهریور ۱۳۹۳، ۱۵:۵۷

نجار در کرج/

بحران 17 ساله کم آبی هنوز حل نشده است/ در شاخص های برخورداری البرز تجدیدنظر شود

بحران 17 ساله کم آبی هنوز حل نشده است/ در شاخص های برخورداری البرز تجدیدنظر شود

کرج - خبرگزاری مهر: معاون وزیر کشور با اشاره به بحران کم آبی در کشور گفت: برنامه های مدیریتی کشور 5 ساله است، چطور موضوعی 17 سال در کشور مطرح است و هنوز بحران به حساب می آید.

به گزارش مهر، اسماعیل نجار در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان البرز که ظهر یکشنبه در سالن شهدای دولت استانداری تشکیل شد، با بیان اینکه در گذشته شاخص های البرز با تهران سنجیده می شد و چون تهران بالاترین برخورداری را دارد، تصور می شد کرج نیز از همین امکانات برخوردار است، ادامه داد: امروز باید شاخص های استان البرز شناسایی و کارها را به شکلی دقیق تر و ملموس تر پیش برد.

نجار گفت: هنر ما و این ستادها به عنوان عوامل اجرایی و مدیریتی در این است که در هر شهرستان و بخش ، دهستان و استان ، بحران را در اندازه خود ببینیم.

معاون وزیر کشور با اشاره به قانون مدیریت بحران، هنر مدیران به عنوان عوامل اجرایی و ستادی را استفاده از ظرفیت های موجود دانست و گفت: هنر این است که بتوانیم با شناسایی و هماهنگی ظرفیتها از آنها در مواقع لزوم استفاده یا آن را تکمیل کنیم و صرفا توسعه ظرفیتها هدف نیست.

این مسئول در همین ارتباط یادآور شد: برای مقابله و آمادگی در شرایط بحرانی به دولت پیشنهاد اختصاص 700میلیارد تومان به وزارت راه و شهرسازی برای تجهیز ماشین آلات سنگین به ویژه ماشین آلات برف روبی و همچنین تخصیص 400 میلیون تومان برای خرید نردبانهای بلندمرتبه برای معاونت عمرانی وزارت کشور داده ایم.
 
وی آواربرداری را از موارد مهم دیگر برای آمادگی در مواقع بحران عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه امروز آواربرداری ابزار و امکات ویژه ای نیاز دارد بررسی پیش بینی آواربرداری در چهار نقطه کشور در دستور کار است.

بعضی مدیران، وظابف ذاتی خود را از ستاد بحران انتظار دارند

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در ادامه سخنانش بسیاری از خواسته ها و انتظارات مدیران را وظیفه ذاتی دستگاه ها دانست و اظهار داشت: نباید هر چیزی را به بحران ربط دهیم بلکه بخشی از آن وظیفه ذاتی دستگاه است که باید توسط ارگان مربوطه دنبال شود.

وی گفت: باید از بزرگ کردن بحران بپرهیزیم و بحران را در هر ابعادی که هست، ببینیم.

نجار با اشاره به بحران آب در کشور و با بیان اینکه تغییر اقلیم واقعیت کشور است و باید آن را بپذیریم آنگاه مدیریت کنیم، گفت: نامه ای در این خصوص به وزارت نیرو جهاد کشاورزی داده ایم اما باید توجه داشته باشیم برنامه های مدیریتی کشور 5 ساله است، چطور موضوعی 17 سال در کشور مطرح است و هنوز بحران به حساب می آید.

وی تاکید کرد: هر استان باید متناسب با امکانات و منابع خود برای مقابله با بحرانها برنامه ریزی کند و البته چنانچه برنامه ای ورای وظایف ذاتی به دستگاهها تفویض شود، اعتبار آن نیز تخصیص می یابد.

زلزله امنیت کلانشهرها را تهدید می کند

معاون وزیر کشور همچنین با اشاره به حدود 35 حادثه طبیعی در کشور تصریح کرد: زلزله مهمترین حادثه ای است که کشور را تهدید می کند به ویژه در کلانشهرها که امنیت ملی ما را به خطر می اندازد و گاز شهری و ساختمانهای بلند مرتبه خطری جدی در زمان زلزله است.

وی استفاده از دانش و تجربه سایر کشورها از جمله ژاپن در مقاوم سازی ساختمانها را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: باید آموزش در سطح مدیران نیز به صورت ویژه لحاظ شود و این همان اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری است.

نجار با بیان اینکه بعضی ها بیمارستان 40 ساله را فرسوده می دانند حال آنکه بیمارستان باید 200 سال عمر کند، اظهار داشت: باید درست و اصولی و با برنامه کار کنیم و از اجرای غیر اصولی امور بپرهیزیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور پرهیز از اقدامات جزیره ای و گسترش آموزش در سطح جامعه را از دیگر نکات مهم در مقابله و آمادگی در مواقع بحرانی برشمرد.
 

کد خبر 2370180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha