۲۶ شهریور ۱۳۹۳، ۱۳:۰۶

مشاور وزير ارشاد:

بدون توجه به روستاها پيشرفت و عدالت به معناي واقعی محقق نمی‌شود

بدون توجه به روستاها پيشرفت و عدالت به معناي واقعی محقق نمی‌شود

مشهد – خبرگزاري مهر: مشاور وزير ارشاد گفت: بدون توجه به روستاها پيشرفت و عدالت به معناي واقعی رخ نمی دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی، قبل از ظهر چهارشنبه در نشست بررسی مسائل فرهنگی روستاهای خراسان رضوی در سالن جلسات استانداری اظهار كرد: 15 مهرماه روز ملی روستاهاست و ضرورت دارد تا برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای در این رابطه داشت چرا كه 22 میلیون از جمعیت كشور در روستاها قرار دارند.

وی ادامه داد: 63 هزار روستا در كشور داریم كه همه آنها ولی نعمت ما هستند و مباحث دامداری و كشاورزی با زندگی روستایی و روستاها پیونده خورده است.

وی با اعلام اینكه اگر به دنبال استقلال هستیم باید به روستاها توجه بیشتری داشته باشیم، افزود: در دهه چهارم انقلاب اسلامی قرار داریم و باید این نكته را در نظر داشته باشیم كه بدون توجه به روستاها پیشرفت و عدالت در كشور رخ نخواهد داد.

حجت الاسلام سلیمانی عنوان كرد: نقش وزارت فرهنگ و ارشاد در توسعه فرهنگ روستایی براساس برنامه پنجم توسعه؛ ارتقا كاركرد كانون فرهنگی مساجد و جذب جوانان است و در این راستا این وزارتخانه مكلف شده تا پایان برنامه پنجم، برای یك چهارم مساجد شهری و روستایی بالای هزار نفر جمعیت؛ كانون های فرهنگی و هنری ایجاد كند.  

دبیر كانون های مساجد كشور بیان كرد: تعداد كانون های فرهنگی و هنری در گذشته محدود بود اما امروز بالغ بر 8 هزار و 800 كانون فرهنگی و هنری در روستاها شكل گرفته است.

به گفته وی در خراسان رضوی 968 كانون فرهنگی هنری شكل گرفته و این آمار نشان می‌دهد كه این استان نسبت به سایر استان‌های كشور دارای بالاترین آمار كانون ها است.

مشاور وزیر ارشاد با اشاره به اینكه امروز در حوزه كتابخانه‌ها نیز گام‌های محكمی برداشته شده و آموزش كتابداران در دستور كار قرار دارد، گفت: سالانه بالغ بر 4 میلیارد تومان كتاب مناسب از سوی وزارت ارشاد برای كتابخانه های كانون‌های استان به ویژه روستاها ارسال می‌شود.

وی تشكیل دبیرخانه دائمی كنگره برگزیدگان روستایی را كار ارزشمندی دانست و افزود: امسال سومین سال برگزاری كنگره نخبگان روستایی است و در این كنگره نمایشگاه دستاوردها و توانمندی های روستائیان عرضه خواهد شد و از خادمان فرهنگی روستاها تجلیل می‌شود.

حجت الاسلام سلیمانی یادآور شد: مساجد به عنوان محور توسعه روستاها باید مورد توجه قرار گیرند و در حال حاضر توجه به فرهنگ روستایی در برنامه ششم توسعه به استانداری ها ابلاغ شده است. 

کد خبر 2372114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha