۲۷ شهریور ۱۳۹۳، ۱۰:۵۰

سرمربی تیم ملی دوچرخه سواری:

شرایط خوب اردوی همدان تیم را به کسب مدال در اینچئون امیدوار کرد

شرایط خوب اردوی همدان تیم را به کسب مدال در اینچئون امیدوار کرد

همدان – خبرگزاری مهر: سرمربی تیم ملی دوچرخه سواری با مثبت ارزیابی کردن شرایط اردو در همدان گفت: شرایط خوب و ایده آل اردو در همدان تیم ملی دوچرخه سواری را به کسب مدال در مسابقات آسیایی اینچئون امیدوار کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید ناصری شامگاه چهارشنبه در نشست خبری قبل از اعزام به مسابقات آسیایی اینچئون کره جنوبی در همدان افزود: در ابتدا قرار بود این اردو در شهر بروجرد برپا شود که با صحبت های انجام شده و استقبال مسئولان همدان آخرین اردو قبل از اعزام در همدان انجام شد.

وی با بیان اینکه فدراسیون برنامه های خود را دیر آغاز کرد، اظهار داشت: با این وجود اعضای تیم ملی تلاش خود را برای کسب مدال انجام خواهند داد اما پیش بینی کسب مدال سخت است.

سرمربی تیم ملی دوچرخه سواری آمادگی کامل افراد را الویت نخست برای حضور در تیم ملی دانست و گفت: با بهره گیری از امکانات پیشرفته آماده ترین نفرات را به اردوی تیم ملی دعوت کردیم.

ناصری عنوان کرد: اگر در رشته جاده اعتراضی هم باشد شاید توجیح عدم آمادگی فرد باشد.

وی با اشاره به حضور تیم های قدرتمند چون قزاقستان در این مسابقات عنوان کرد: مطمئنا کار در این مسابقات سخت خواهد بود.

سرمربی تیم ملی دوچرخه سواری از وجود همدلی در بین اعضای تیم خبر داد و افزود: این همدلی تا جایی است که هر کدام از نفرات تیم میتوانند برای کسب مدال توسط هم تیمی خود از خودگذشتگی کنند.

وی با اشاره به جایگاه نخست ایران در رشته ی جاده در آسیا عنوان کرد: به دلیل دور بودن از مسابقات جهانی جایگاه مشخصی در رده بندی جهانی نداریم.

ناصری یادآور شد: رتبه بندی ها بر اساس امتیازاتی که دوچرخه سواران در مسابقات بین المللی بدست می آودند صورت میگیرد.

وی عنوان  کرد: تیم ملی دوچرخه سواری ایران با 12 نفر به صورت 9 نفر در پیست، 3نفر در جاده و 2نفر در بخش کوهستان در این مسابقات شرکت میکند.

سرمربی تیم ملی دوچرخه سواری استقامت گفت: در چند سال گذشته اردوی تیم ملی در همدان جرو بهترین اردوهایی بود که در کشور داشتیم.

سرمربی تیم ملی دوچرخه سواری استقامت افزود: با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان و شرایط آب و هوایی مطلوب، اردوی آمادگی ورزشکاران رشته جاده برای حضور در مسابقات آسیایی اینچئون کره جنوبی در همدان به دلیل ارتفاع این شهر از سطح دریا برگزار شد.

وی بیان داشت: هوای خوب همدان و جاده‌های متنوع تاثیر بسزایی در بالا رفتن آمادگی ورزشکاران ما داشته است به نوعی که می‌توان گفت شرایط آب و هوایی در همدان با شهرهای اروپایی برابری می‌کند.

ناصری با اشاره به اینکه این اردو در همدان در طی چند سال گذشته بهترین اردوی تیم ملی بوده است، اضافه کرد: رکابزنان از آمادگی فیزیکی و روحی بالایی برای شرکت در مسابقات آسیایی دارند.

سرمربی تیم ملی دوچرخه سواری استقامت ابراز داشت: هدف از اردوی ما در همدان بالا بردن توان هوازی ملی پوشان در ارتفاعات همدان بود چراکه باعث می شود در مسابقات آسیایی که محل مسابقات هم سطح با دریا است رکابزنان شش تا ۱۰ درصد افزایش توان هوازی داشته باشند با تمریناتی که در همدان انجام داده اند.

وی با اشاره اینکه ایران طی چهار سال اخیر از مدعیان در سطح آسیا است، عنوان کرد: همچنین استارت استعدادیابی از سال گذشته زده شده و فدراسیون نیز این برنامه را پذیرفته است.

ناصری یادآور شد: با برنامه ریزی های انجام شده در راستای استعدادیابی، برای هشت سال بعد می توانیم از نفرات شناسایی شده استفاده کنیم.

سرمربی تیم ملی دوچرخه سواری استقامت با اشاره به اینکه حدود سه ماه پیش فدراسیون به من پیشنهاد داد که مربی گری تیم استقامت شوم، اظهار داشت: ابتدا مردد بودم که این کار را قبول کنم چراکه شرایط آن روز امیدوار کننده نبود.

وی افزود: تیم ها در مسابقات آسیایی با تمام توان و نفرات خود حاضر می شوند و ایران با حریفان قدرتمندی باید به رقابت بپردازد.

سرمربی تیم ملی دوچرخه سواری استقامت در رابطه با دوچرخه سواری بانوان نیز اضافه کرد: تاکنون به اهدافی که در راستای دوچرخه سواری بانوان داشته ایم، نرسیده ایم.

وی با اشاره به مربیان ایرانی نیز گفت: رکابزنان و ملی پوشان هر کدام به تنهایی خود یک مربی هستند و مربیان ایران حتی بهتر از مربیان خارجی عمل می کنند و اگر به آنها فرصت داده شود نتایج خوبی می گیرند.

ناصری همدان را یکی از قطب‌های دوچرخه سواری در کشور دانست و ابراز داشت: این استان استعدادهای خوبی در رشته دوچرخه سواری در کشور دارد که در صورت حمایت و فراهم آمدن تجهیزات می‌تواند جایگاه بهتری در کشور داشته باشد اما با وجود کمبود منابع مالی و تجهیزات، همدان یکی از استان‌های مطرح در دوچرخه سواری کشور محسوب می‌شود.

سرمربی تیم ملی دوچرخه سواری استقامت عنوان کرد: اگر در همدان پیست دوچرخه سواری احداث شود از همدان می توان توقعات بیشتری در راستای دوچرخه سواری داشت.

کد خبر 2372612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha