۲۹ شهریور ۱۳۹۳، ۱۳:۵۶

همزمان با هفته دفاع مقدس/

ارتش خراسان شمالی هشت برنامه محوری برگزار می کند

ارتش خراسان شمالی هشت برنامه محوری برگزار می کند

بجنورد - خبرگزاری مهر: فرمانده تیپ مستقل 130 پیاده شهید دلجویان از برگزاری هشت برنامه محوری در این استان به مناسبت هفته دفاع مقدس خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ علیرضا صادقی اصل صبح شنبه در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس به تشریح برنامه های ارتش خراسان شمالی در این هفته پرداخت و افزود: ارتش استان در این هفته در قالب هشت برنامه محوری، مراسم های متعددی را برگزار می کند.

وی با بیان این که بخشی از این برنامه ها درون سازمانی و بخشی نیز برون سازمانی است، اضافه کرد: یکشنبه سی ام شهریور ماه برنامه هایی نظیر دیدار با حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد و قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، دیدار با آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و افتتاح نمایشگاه دفاع مقدس در دستور کار ارتش خراسان شمالی قرار دارد.

سرهنگ صادقی اصل اظهار داشت: در روز سی و یکم شهریور و سالگرد آغاز جنگ تحمیلی، رژه هماهنگ نیروهای مسلح به میزبانی تیپ 130 ارتش در بولوار دولت واقع در روبروی مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار می شود و در این مراسم امير سرتيپ دوم هادي پوراسماعيل، جانشین فرمانده قرارگاه شمال شرق کشور به عنوان سخنران ویژه سخنرانی خواهد کرد.

به گفته وی سه شنبه اول مهر ماه نیز برنامه های محفل انس با قرآن، تجلیل از سربازان نمونه تیپ و تقدیر از دانش آموزان ممتاز فرزندان کارکنان پایور ارتش خراسان شمالی برگزار می شود.

سرهنگ صادقی اضافه کرد: در روز چهارشنبه دوم مهر ماه صبحگاه مشترک و تجلیل از خانواده های معظم شهدا، پنج شنبه مسابقه تیراندازی و غبارروبی مزار شهدا و جمعه نیز سخنرانی فرمانده تیپ در نماز جمعه با شرکت هماهنگ کارکنان در این مراسم برگزار خواهد شد.

وی افزود: روز شنبه پنجم مهر ماه برنامه گرامیداشت سالروز شهادت شهید سرلشگر فلاحی و مسابقه دو و میدانی و روز یکشنبه نیز برنامه های دیدار با خانواده سه شهید، بازدید دانش آموزان و دانشجویان از ادوات و تجهیزات میدان صبحگاه و دیدار با پیشکسوتان برگزار می شود.

ارتش خراسان شمالی در دفاع مقدس 750 شهید تقدیم کرد

ارشد نظامی آجا در خراسان شمالی در ادامه با اشاره به نقش نیروهای ارتش خراسان شمالی در هشت سال دفاع مقدس، اظهار داشت: در زمان جنگ تحمیلی نیروهای ارتش شمال خراسان(بجنورد) در قالب تیپ یک لشگر 77 که الان به تیپ مستقل 177 تغییر یافته و نیز  تیپ یک لشگر 30 پیاده که امروز تیپ مستقل 130 پیاده شهید دلجویان نام گرفته در عملیات های والفجر چهار و هشت، بیت المقدس پنج، عملیات سنگ معدن مریوان، عملیات سومبار و سرپل ذهاب، اجرای پاتک و بازپس گیری های مختلف و ... حضور فعال داشتند.

سرهنگ صادقی اصل افزود: ارتش خراسان شمالی در دفاع مقدس 750 شهید را تقدیم نظام و انقلاب کرد که از این تعداد سه نفر در نیروی هوایی، چهار نفر در نیروی دریایی و 743 نفر نیز در نیروی زمینی ارتش خدمت می کردند.

به گفته وی همچنین ارتش استان در دفاع مقدس 313 نفر جانباز و 46 آزاده تقدیم نظام اسلامی کرد که به عنوان اسناد افتخار ارتش به همراه دیگر شهدا و جانبازان می درخشند.

گفتنی است، از سی و یکم شهریور تا هفتم مهر ماه که هفته آغازین جنگ تحمیلی هشت ساله محسوب می شود؛ در تقویم کشور به عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

خراسان شمالی دو هزار و 635 شهید، شش هزار و 613 جانباز و 33 هزار رزمنده دارد که در طول دوران دفاع مقدس و سال های پس از انقلاب در راه دفاع از دین و میهن جانفشانی کردند.

کد خبر 2373665

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha