۳۱ شهریور ۱۳۹۳، ۱۳:۰۹

جهان:

9000 دانش آموز کلاس اولي استان سمنان در مدارس حاضر شدند

9000 دانش آموز کلاس اولي استان سمنان در مدارس حاضر شدند

سمنان - خبرگزاری مهر: مديرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: با نواخته شدن زنگ شکوفه ها امسال 9 هزار دانش آموز کلاس اولی در سطح استان به مدرسه رفتند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا جهان صبح دوشنبه در حاشیه نواختن زنگ مدارس در سمنان ضمن بیان اینکه با نواخته شدن زنگ شکوفه ها در مدارس استان سمنان 9 هزار دانش آموز کلاس اولي در فضايي شاد و مفرح به سر کلاس هاي درس رفتند، گفت: زنگ شکوفه ها در آستانه آغاز سال تحصيلي جديد و با هدف آشنايي دانش آموزان کلاس اولي با فضاي مدرسه و کلاس درس نواخته شد و نوآموزان پايه اول به همراه والدين خود با حضور در مدارس دوباره به فضاي تعليم و تربيت جان تازه اي بخشيدند.

وی با اشاره به اینکه تعداد دانش آموزان نسبت به گذشته تغییری نداشته اظهار داشت: زنگ شکوفه ها در شهرهاي مختلف استان سمنان با حضور مسئولان شهري و نيز فرهنگيان به صدا در آمد.

مدیر کل آموزش و پرورش این استان سمنان با اشاره به اینکه در استان امسال هفت هزار غنچه راهی مراکز پیش دبستانی شدند افزود: سمنان با پوشش 80 درصدی پیش دبستانی 15 درصد از نرم کشوری بالاتر است.

جهان ادامه داد: همزمان با اول مهر آغاز سال تحصیلی جدید در این استان بیش از 102 هزار دانش آموز روانه قریب پنج هزار کلاس درس در یک هزار واحد آموزشی می شوند.

وی در خاتمه با بیان اینکه ضریب پوشش تحصیلی در دوره ابتدایی در استان سمنان 99.8 درصد است تصریح کرد: با اقدامات انجام شده در استان انسداد بی سوادی داریم.

کد خبر 2375233

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha