۳۱ شهریور ۱۳۹۳، ۱۳:۱۹

طی مراسمی/

زنگ جشن شکوفه ها در سیستان و بلوچستان طنین انداز شد

زنگ جشن شکوفه ها در سیستان و بلوچستان طنین انداز شد

زاهدان-خبرگزاری مهر: زنگ جشن شکوفه ها دراستان سیستان و بلوچستان با حضور دانش آموزان پایه اول ابتدایی در مدرسه شهید چمران زاهدان نواخته و به طور همزمان در مدارس استان طنین انداز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در مراسمی که صبح دوشنبه همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید و با حضور معاون پشتیانی وزارت آموزش و پرورش و جمع کثیری از مدیران و معلمان در مدرسه شهید چمران زاهدان برگزار شد تعداد 72 هزار و 529 دانش اموز اول ابتدایی ورود خود را به کلاس های درس به طور همزمان در استان جشن گرفتند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در این مراسم بیان داشت: در سال تحصیلی جدید تعداد 34 هزار و 683 دانش آموز دختر و همچنین تعداد 37 هزار و 846 دانش آموز پسر و در مجموع 72 هزار و 529 دانش آموز پایه اول ابتدایی ورود خود را به مدرسه جشن گرفتند.

زهرا برهانزهی بیان داشت: امسال تعداد 354 هزار و 255 دانش آموز در مقطع ابتدایی از فردا سال تحصیلی جدید را در آموزشگاه های استان آغاز می کنند.

وی در تشریح اقدامات انجام گرفته به منظور آمادگی دانش آموزان مقطع ابتدایی و پیش دبستانی اظهار داشت: امسال  11هزاردانش آموز که درمناطق دور افتاده استان به نوعی با زبان فارسی آشنایی کمی داشتند با حضور در 550کلاس درس دو زبانه آموزش های لازم برای یادگیری زبان فارسی فرا گرفتند.

وی همچنین از پوشش 40 هزار نفر از کودکان نوآموز با هدف توسعه کمی و کیفی در دوره پیش دبستانی خبر داد و گفت: در حال حاضر تعداد 23 هزار کودک پیش دبستانی در استان وجود دارد.

برهانزهی با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید هیچ عنوان درسی جدید در کتب دانش آموزان مقطع ابتدایی افزوده نشده است بیان داشت: معلمان پایه ششم ابتدایی استان نیز پیش از آغاز سال تحصیلی جدید در خصوص تغییر محتوای کتب درسی آموزش های لازم را فراگرفته و برای تدریس دروس این پایه به صورت کامل آماده هستند.

وی همچنین با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی بیان داشت: در چنین روزی عراق با حمایت قدرت‌های دنیا سعی بر براندازی نظام اسلامی ایران داشت ولی پس از هشت سال از دستیابی به اهداف شوم خود به پشتوانه استکبار جهانی بازماند و جوانان ما به جهان نشان دادند که هیچگاه در مقابل ظلم و تجاوز سکوت نخواهند کرد.

وی با بیان اینکه عزت و افتخار ایران اسلامی مرهون خون شهدایی همچون دانش آموز شهید حسین عالی است افزود: معلمان و مربیان مدارس باید تلاش کنند و نسلی همچون شهید عالی تربیت کنند.

کد خبر 2375251

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha