۳۱ شهریور ۱۳۹۳، ۱۹:۵۰

همزمان با هفته دفاع مقدس/

9 طرح عمراني شهری با 124 ميليارد ريال اعتبار در اردبيل افتتاح شد

9 طرح عمراني شهری با 124 ميليارد ريال اعتبار در اردبيل افتتاح شد

اردبیل – خبرگزاری مهر: همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس 9 پروژه عمرانی و خدمات شهری در منطقه يك شهرداري اردبيل با اعتباری بالغ بر 124 میلیارد و 500 ميليون ریال افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، این پروژه‌ها عصر دوشنبه در قالب چهارمين هفته از افتتاح پرو‍‍ژه‌هاي هفته دولت تا هفته دفاع مقدس شهرداري اربيل و در زمينه‌هاي بهسازی معابر، اصلاح هندسی خیابان، تعریض پل روگذر، احداث پارک، کانال کشی، ایجاد سرویس بهداشتی و... به بهره برداري رسيد.

شهردار اردبیل در آئین افتتاح این طرح های عمرانی با اشاره به افتتاح پروژه های افتتاحی شهرداری اردبیل طی هفته دولت تا هفته دفاع مقدس ادامه داد: در اين مدت 63 پروژه با اعتبار هزینه شده هزار و 179 میلیارد ریال در سطح شهر اردبیل افتتاح مي شود.

صدبف بدری با بیان اینکه از این مجموع 9 پروژه با اعتبار 124 ميليارد و 500 ميليون ريال مربوط به شهرداري منطقه يك اردبيل است، تاكيد كرد: 243 پروژه امسال برای عمران بیشتر شهر اردبیل تعریف شده که از این تعداد بجز پروژه تقاطع غیرهمسطح ایستگاه سرعین، تمامی طرح ها آغاز و برخی نیز به اتمام رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه امسال در مرحله اول افتتاح پروژه‌ها نیز همزمان با سوم خرداد 60 طرح با اعتبار 22 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده بود، پروژه‌های شهرداری را در زمینه‌های ترافیک شهری، خدمات شهری، زیباسازی و.. برشمرد و تصریح کرد: پروژه‌های تعریف شده از سوی شورا و شهرداری براساس عدالت محوری اجرا شده است.

شهرداری اردبیل اجرای این پروژه را با کمترین اعتبارات و در شرایط سخت مالی برشمرد و اضافه کرد: کل بودجه شهرداری اردبیل امسال 220 میلیارد تومان است که در صورت تخصیص 25 میلیارد تومان اعتبارات دولتی وعده داده شده این رقم به 245 میلیارد تومان خواهد رسید.

وی 32 درصد این اعتبارات را هزینه های جاری شهرداری و 68 درصد آن را اعتبارات عمرانی اعلام کرد و یادآور شد: مجموع اعتبارات عمرانی اردبیل امسال 138 میلیارد تومان بوده که 118 میلیارد تومان آن در قالب پروژه های هفته دولت تا هفته دفاع مقدس هزینه شده است.

بدری با اشاره به تلاش گسترده ووسيع شورا و شهرداري براي خدمت رساني بيشتر، حمايت ها وتزريق بخشي از اعتبارات ملي را دلگرم کننده توصيف کرد.

وي همچنين از توجه ویژه شهرداری و شورا به توسعه فضای سبز در برنامه‌های عمران شهری مرکز استان خبر داد و عنوان کرد: در همین راستا و در افتتاح های آینده شاهد توسعه این بخش خواهیم بود، چراکه شهرداری و شورا توسعه 25 هکتری فضای سبز شهر اردبیل را برای امسال در دستور کار قرار داده ضمن اینکه در کنار آن زیباسازی شهری مورد تاکید است.

اين مسئول بخش عمده‌ای از طر‌ح‌های توسعه فضای سبز را در مناطق کم برخوردار دانست و افزود: از مجموع طرح‌های توسعه در این بخش پنج هکتار در مجموعه گردشگری شورابیل اردبیل پیش‌بینی شده است.

کد خبر 2375540

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha