۲ مهر ۱۳۹۳، ۹:۰۵

محمدیان:

مدارس شهید مطهری مشهد را به قطب علمی فرهنگی کشور تبدیل کرده‌است

مدارس شهید مطهری مشهد را به قطب علمی فرهنگی کشور تبدیل کرده‌است

مشهد – خبرگزاری مهر: رئیس دانشگاه شهید مطهری مشهد گفت: باتوجه به توسعه کمی مدارس شهید مطهری در مشهد به ویژه افتتاح دو مدرسه جدید، این شهر به قطب علمی فرهنگی کشور تبدیل شده‌است.

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس دانشگاه شهید مطهری مشهد عصر سه‌شنبه در مراسم افتتاح دبیرستان‌های علوم و معارف اسلامی شهید مطهری واقع در شهرک شهید رجایی، گفت: مدارس شهید مطهری سابقه ای بیش از 120 سال دارند که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با همت و مدیریت آیت‌الله امامی کاشانی امروز ما شاهد توسعه و گسترش آن هستیم.

حسین محمدیان در ادامه افزود: بحث آموزش علوم و معارف اسلامی شامل دو قسمت است، قسمت اول آن در بخش آموزش عالی، از مقاطع کاردانی تا دکتری و قسمت دوم آموزش های مقدماتی این علوم می باشد که در دبیرستان‌های علوم و معارف اسلامی آموزش و گسترش پیدا می‌کنند.

وی تصریح کرد: از سال 64 آموزش رشته علوم و معارف اسلامی در دبیرستان‌های این مجموعه آغاز شده و تا اکنون نزدیک به 25 دوره فارغ التحصیلی داشته اند که تعداد آن در سطح کشور 35 دبیرستان است که با اضافه شدن این دو مرکز تعداد آن به 37 رسیده است و همچنین تعداد دانش آموزانی که در این مدارس مشغول به تحصییل می باشند قریب به 3500 نفر می باشند.

وی همچنین به محتوای آموزشی در مدارس علوم و معارف اسلامی اشاره کرد و گفت: محتوای درسی در مدارس علوم و معارف اسلامی تلفیقی از دروس مربوط به دوره دبیرستان و حوزه می باشد، که تا به الان این دروس در کنار هم به خوبی آموزش و اجرایی شده‌اند.

رئیس دانشگاه شهید مطهری افزود: در حال حاضر محتوای آموزشی در این مدارس با توجه به عنایتی که صورت گرفته است غتی‌تر از سایر مدارس خواهد بود و همچنین تاکید ما نیز بر محتوای تربیتی و پرورشی در این مدارس است تا بتوانیم با توسعه کیفی آن به قطب علمی و فرهنگی کشور تبدیل شویم.

وی در ادامه تصریح کرد: البته ناگفته نماند که ما در حوزه توسعه کمی مدارس علوم و معارف اسلامی با توجه به نگاه ویژه آیت‌الله امامی کاشانی و افتتاح این دو مدرسه پسرانه و دخترانه شهید مطهری (ره) در حال حاضر قطب علمی و فرهنگی کشور محسوب می شویم.

کد خبر 2376489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha