۲ مهر ۱۳۹۳، ۱۰:۱۷

مرتضوی:

مدارس شهید مطهری برای دانش آموزان علم توأم با تذهیب نفس به ارمغان می‌آورد

مدارس شهید مطهری برای دانش آموزان علم توأم با تذهیب نفس به ارمغان می‌آورد

مشهد-خبرگزاری مهر: شهردار مشهد در خصوص مزیت‌های دبیرستان‌های علوم و معارف اسلامی شهید مطهری عنوان کرد: این مدارس علم توام با تذهیب نفس را برای دانش آموزان به ارمغان می آورد که این تذهیب نفس در کنار علم می تواند مانند دو بالی برای پرواز برای رسیدن به درجات بالاتر باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، شهردار مشهد عصر سه شنبه در مراسم افتتاح دبیرستان‌های علوم و معارف اسلامی شهید مطهری(ره) که در محل فرهنگسرای سلامت برگزار شد گفت: افتتاح دبیرستان های دخترانه و پسرانه علوم و معارف اسلامی شهید مطهری (ره) حاصل مدیریت جهادی آیت الله امامی کاشانی و کمک های جزئی شهرداری است و من این اقدام بزرگ را به همشهریان عزیز در مشهد و تمام دست اندرکاران تعلیم و تربیت تبریک می گویم.

صولت مرتضوی در خصوص مزیت‌های دبیرستان‌های علوم و معارف اسلامی شهید مطهری عنوان کرد: این مدارس می‌تواند منبع رشد و تعالی برای دانش آموزان باشد و همچنین علم توام با تذهیب نفس را برای دانش آموزان به ارمغان می آورد که این تذهیب نفس در کنار علم می‌تواند مانند دو بالی برای پرواز برای رسیدن به درجات بالاتر باشد.

شهردار مشهد در ارتباط با نقش دانش آموزان مدارس شهید مطهری در فضای علمی کشور گفت: حضور دانش آموزان در دبیرستان های معارف و علوم اسلامی مانند کاشتن بذر گندم در زمینی مستعد است که هر دانه اش چندین سنبله و هر سنبله چندین دانه می‌دهد که شاخ و برگش فضای ایران و جهان اسلامی را معطر خواهد کرد.

وی افزود: متاسفانه ما در حال حاضر در داخل کشور در زمینه تعداد دانش آموزان دینی که دو توانایی علمی کلاسیک و حوزوی را در کنار هم داشته باشند و بر زبان های خارجه نیز تسلط داشته باشند دچار کمبود و خلا هستیم و این نکته را باید در نظر داشته باشیم که در حال حاضر جهان اسلام و جهان بشری تشنه حضور دانش آموختگان شهید مطهری و سایر مدارس حوزه علمی و عالیه هستند.

مرتضوی همچنین در ارتباط با نیازسنجی برنامه های فرهنگی در جمع خبرنگاران گفت: من فکر می‌کنم که حاشیه شهر مشهد استعداد خوبی برای سرمایه گذاری در حوزه فرهنگی دارد، این منطقه از شهر دارای جوانان و شخصیت های مستعدی است. همانطور که امروز شاهد بودید ما در این منطقه از شهر افتتاح دو دبیرستان پسرانه و دخترانه شهید مطهری را داشتیم و همچنین فرهنگسرای سلامت را نیز امسال به بهره برداری رساندیم.

وی ادامه داد: در ارتباط با ادامه بحث توسعه فرهنگی و آموزشی در حاشیه شهر، امیدوار هستیم گام‌های بعدی با کمک مدرسه علمیه و حوزه مقاومت بسیج بتوانیم به احداث ورزشگاه، وسعت بوستان ها، فرهنگسراها و سایر اموراتی که در حوزه فرهنگ و حاشیه شهر در دستور کار قرار دارند بپردازیم.

شهردار مشهد گفت: علاوه بر افتتاح دبیرستان های پسرانه و دخترانه علوم و معارف شهید مطهری(ره) امروز در جلسه علنی شورای شهر لایحه دو فوریتی مشهد در خصوص کمک به صدا و سیما جهت راه اندازی شبکه بین المللی زیارت، توانست رای بیاورد و همچنین اعتبار خوبی به آن اختصاص داده شد.

مرتضوی عنوان داشت: از جمله اقدامات موثر دیگری که توسط همکاران ما صورت گرفته است در سال 93 افتتاح دو فرهنگ سرای سلامت و قرآن و عترت بود که امیدواریم مردم این منطقه از ظرفیت های ایجاد شده استفاده مناسب را ببرند.

کد خبر 2376527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha