۳ مهر ۱۳۹۳، ۹:۴۵

حجت الاسلام مقنی:

همه نهاد‌ها از حوزه علمیه انتظار دارند تا برای پرورش حافظان قرآن تلاش کند

همه نهاد‌ها از حوزه علمیه انتظار دارند تا برای پرورش حافظان قرآن تلاش کند

قم - خبرگزاری مهر: مدیر دفتر قرآن و عترت معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه گفت: نسبت به مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر پرورش 10 میلیون حافظ قرآن در جامعه، نهاد‌های فرهنگی کشور چون شورای توسعه فرهنگی قرآنی که بالا‌ترین نهاد قرآنی کشور است تا وزارت ارشاد، اولین انتظار را از حوزه‌های علمیه دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی مقنی در اولین مجمع طلاب حافظ قرآن که شامگاه چهارشنبه با حضور آیت الله مقتدایی در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) برگزار شد، از آیت الله مقتدایی خواست تا به عنوان دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر وجود 10 میلیون حافظ قرآن در جامعه نسبت به بحث قرآن از شورای عالی حمایت بیشتری صورت بگیرد.

وی اظهار کرد: نسبت به مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر پرورش 10 میلیون حافظ قرآن در جامعه، نهاد‌های فرهنگی کشور چون شورای توسعه فرهنگی قرآنی که بالا‌ترین نهاد قرآنی کشور است تا وزارت ارشاد، اولین انتظار را از حوزه‌های علمیه دارند.

مدیر دفتر قرآن و عترت معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه تصریح کرد: نهادهای فرهنگی همیشه این سؤال را مطرح می‌کنند که حوزه علمیه نسبت به حفظ قرآن چه کاری انجام داده است و در طرح‌های حفظ قرآن چه نقشی را ایفا خواهد کرد.

وی در پاسخ به اینکه طلبه‌های حافظ قرآن چه رسالتی را نسبت به حافظان نسل بعد دارند، بیان کرد: اگر هر حافظ قرآن 10 شاگرد داشته باشد و با آن‌ها کار کند و این موضوع به صورت هرمی دنبال شود می‌توان شاهد لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری در کوتاه‌ترین زمان ممکن باشیم.

حجت الاسلام مقنی با بیان اینکه در حوزه از اندیشه‌هایی که موجب گسترش حفظ قرآن کریم می‌شود استقبال خواهیم کرد، افزود: ما در این حوزه از اساتید بزرگی برخورداریم که باید کمال بهره را از آنها ببریم.

 

کد خبر 2377306

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha