۶ مهر ۱۳۹۳، ۸:۴۳

نیک بخت:

مدت توقف گردشگر در همدان افزایش یابد

مدت توقف گردشگر در همدان افزایش یابد

همدان - خبرگزاری مهر: استاندار همدان گفت: باید طرحی ارائه داد که توقف گردشگر در استان همدان افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد ناصر نیک بخت شامگاه شنبه در همایش روز جهانگردی در همدان اظهار داشت: برای برگزاری هفته جهانگردی باید برنامه های مختلفی در راستای شناساندن همدان انجام داد.

وی افزود: در حال حاضر در حال تهیه برنامه پنج ساله ششم هستیم و در همین راستا باید برنامه ای تهیه کرد که استان همدان در سطح ملی به خوبی دیده شود.

استاندار همدان از مدیر کل میراث فرهنگی استان همدان خواست برنامه ای را برای توسعه هر چه سریعتر استان همدان در راستای گردشگری تدوین کند و برای رسیدن استان همدان به برنامه چشم انداز 1404 جلوتر از همه حرکت کند.

گردشگری سودآورترین و پاک ترین فعالیت اقتصادی است

نیک بخت با تاکید بر اینکه استان همدان را باید نسبت به نمودار و پتانسیل آن معرفی و در رابطه با گردشگری اقدام کرد، اظهار داشت: گردشگری سودآورترین و پاک ترین فعالیت اقتصادی است.

استاندار همدان ادامه داد: گردشگری دارای شقوق مختلف است که تمام شقوق آن از جمله گردشگری ورزشی، دفاع مقدس، تاریخی، طبیعی، گردشگری جنگ و غیره در استان همدان وجود دارد.

نیک بخت با اشاره به اینکه در تمام دنیا گردشگری جنگ یکی از مصادیق گردشگری است، افزود: باید در استان همدان نیز از این ظرفیت در راستای توسعه گردشگری استفاده کرد.

وی با بیان اینکه درآمد گردشگری دنیا 100 میلیارد دلار است، گفت: سهم درآمد گردشگری ایران از درآمد گردشگری دنیا 80 هزار دلار بوده که این مقدار بسیار ناچیز است.

وی طبیعت، تاریخ، فرهنگ و مذهب را از مهمترین مولفه های گردشگری کشور معرفی کرد و عنوان کرد: همانگونه که در دنیا آثار باقی مانده از جنگ های جهانی در گردشگری کشورها دخالت داده شده، آثار باقی مانده از جنگ تحمیلی نیز باید در گردشگری گنجانده شود.

استاندار همدان به باغ موزه دفاع مقدس در همدان اشاره کرد و گفت: این باغ موزه ظرفیتی بزرگ در راستای گردشگری جنگ و دفاع مقدس در استان همدان است.

نیکبخت در ادامه به سهم 3.4 درصدی گردشگری همدان در درآمدزایی و ایجاد اشتغال اشاره کرد و گفت: زیرساخت ها و امکانات توسعه گردشگری در همدان فراهم شده بنابراین باید در آینده نزدیک این صنعت 25 درصد اشتغالزایی استان را داشته باشد.

مهمترین ابزارهای تقویت صنعت گردشگری تبلیغات و شناساندن ظرفیت ها است

وی یکی از مهمترین ابزارهای تقویت صنعت گردشگری را تبلیغات و شناساندن مناسب ظرفیت های استان همدان عنوان کرد و گفت: از الان تبلیغات و برنامه ریزی برای جذب گردشگر نوروزی باید انجام شود.

وی گفت: گردشگری اولویت نخست توسعه استان همدان است و همه مدیران برای تحقق این هدف همراه هستند بنابراین مسیر برای تحقق اهداف هموار است و باید از آن بهره برداری بهینه شود.

استاندار همدان با بیان اینکه باید از هر کدام از ظرفیت های استان همدان شامل صنایع دستی و میراث فرهنگی و جاذبه های طبیعی در راستای توسعه گردشگری استفاده شود، گفت: خوشبختانه اقبال بخش خصوصی به سرمایه گذاری در بخش گردشگری استان همدان مطلوب شده است.

نیک بخت با تاکید بر اینکه باید توقف گردشگر در استان همدان افزایش یابد، عنوان داشت: لازم است در برنامه ای مدون توقف گردشگر در استان را افزایش بدهیم.

نیکبخت افزود: همدان شایسته ترین استان گردشگری و توسعه ای کشور است و ارزشمندترین آثار و فرهنگ های بشریت را در خود جای داده است بنابراین باید در حد شایستگی های خود توسعه یابد.

وی در ادامه سخنانش ابراز داشت: اینکه اولویت توسعه استان همدان گردشگری بیان شده است بی سبب نیست و برای آن کار کارشناسی انجام شده است.

استاندار همدان خطاب به مدیر کل میراث فرهنگی گفت: چنانچه نیاز به تغییری در کادر میراث فرهنگی همدان وجود دارد باید این کار را انجام بدهد وگرنه بعد ها کوتاهی را نخواهیم پذیرفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ایران بعد از انقلاب به تنهایی توانست در برابر صدام به عنوان نماینده شرور استکبار پیروز شود و ثابت کند که جنگ، تجاوز و تعرض اعمالی غیر انسانی است.

نیکبخت اظهار داشت: وجود این سابقه روشن سبب شده که امروز کشورهای منطقه برای کسب حمایت مردم ایران از یکدیگر سبقت می گیرند.

وی تصریح کرد: مقاومت های مردم مسلمان فلسطین و غزه نیز نتیجه صدور انقلاب اسلامی ایران است.

 

کد خبر 2378922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha