۶ مهر ۱۳۹۳، ۱۳:۴۹

دهقانی در پاسخ به اظهارات وزیرخارجه امارات:

 جزایر سه گانه جزء لاینفک خاک جمهوری اسلامی ایران است

 جزایر سه گانه جزء لاینفک خاک جمهوری اسلامی ایران است

نماینده جمهوری اسلامی ایران حاضر در جلسه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در پاسخ به اظهارات وزیرخارجه امارات، با تاکید بر حق حاکمیت سرزمینی ایران بر جزایر ابوموسی، تنب کوچک و تنب بزرگ، این سه جزیره را جزء لاینفک خاک جمهوری اسلامی ایران دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، وزیرخارجه امارات در سخنرانی امروز خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد ضمن اشاره به جزایر سه گانه جمهوری اسلامی ایران نسبت به برافراشتن پرچم کشورمان در جزیره ابوموسی اعتراض نموده و درخواست کرد که اختلاف فیمابین در دیوان دادگستری بین المللی حل و فصل شود.
 
نماینده جمهوری اسلامی ایران حاضر در جلسه مجمع عمومی سازمان ملل متحد نیز در پاسخ به اظهارات وزیرخارجه امارات، با تاکید بر حق حاکمیت سرزمینی ایران بر جزایر ابوموسی، تنب کوچک و تنب بزرگ، این سه جزیره را جزء لاینفک خاک جمهوری اسلامی ایران دانست و در ادامه سخنانش، اظهارات وزیرخارجه امارات دراین خصوص را مصداق دخالت در امور داخلی ایران دانسته و این اظهارات را رد کرد.
 
وی در ادامه پاسخ به سخنان وزیر خارجه امارات، با اشاره به سیاست حسن همجواری جمهوری اسلامی ایران با تمامی کشورهای منطقه، ازجمله امارات متحده عربی، مقامات این کشور را دعوت کرد تا سوء تفاهمات موجود در این خصوص را از طریق گفتگو های دوجانبه حل و فصل نمایند. 
کد خبر 2379359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha