۷ مهر ۱۳۹۳، ۱۴:۲۶

مرکز ملی فضای مجازی خبر داد:

بهره برداری از اولين نرم افزار فيلترينگ هوشمند در كشور/ اعمال پالایش برروی صفحات

بهره برداری از اولين نرم افزار فيلترينگ هوشمند در كشور/ اعمال پالایش برروی صفحات

مرکز ملی فضای مجازی از بهره برداری اولین نرم افزار فیلترینگ هوشمند کشور خبر داد که از جمله مشخصات آن تشخيص هوشمند محتواي درخواست شده كاربر است كه سرعت و گستره صفحات پالايش شده را افزايش مي دهد و با كاهش نرخ خطا، كاربر سريع تر و دقيق تر به محتواي مفيد مورد نياز خود دست پيدا مي كند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مركز ملي فضاي مجازي در راستاي برنامه هاي اعلام شده خود، با حمايت از جامعه دانشگاهي، اولين نرم افزار فيلترينگ هوشمند كشور را به بهره برداري رساند.

به منظور بهره گيري از خدمات مفيد شبكه جهاني اينترنت و برنامه ريزي براي صيانت از آسيب هاي ناشي از آن، با حمايت مركز ملي فضايي مجازي از طرح هاي علمي دانشگاهي، سيستم فيلترينگ هوشمند تصوير، فيلم و متن در موضوعات اخلاقي به بهره برداري رسيد.

از مشخصه هاي اين طرح، تشخيص هوشمند محتواي درخواست شده كاربر است كه سرعت و گستره صفحات پالايش شده را افزايش مي دهد و با كاهش نرخ خطا، كاربر سريع تر و دقيق تر به محتواي مفيد مورد نياز خود دست پيدا مي كند. همچنين در اين نرم افزار به دليل امكان پالايش جزئي صفحات و ريزدانگي، پالايش صرفاً بر صفحاتي اعمال مي شود كه به دليل محتواي نامناسب نياز به پالايش دارند و نيازي به بستن كل دامنه نيست.

از ويژگي هاي ديگر اين طرح، توزيع شدگي است كه براساس آن سازمان ها، شركت ها و مؤسسات مي توانند اين نرم افزار را مستقلاً به كار گيرند.

نرم افزار فيلترينگ هوشمند كشور در حال حاضر مراحل آزمايشي نهائي خود را به پايان رسانده و در چندين سازمان و نهاد راه اندازي شده است.

در مرحله اول، اين طرح با همكاري مشترك پژوهشكده فضاي مجازي دانشگاه شهيد بهشتي و سازمان تبليغات اسلامي (مؤسسه اطلاع رساني تبيان) در چندين مركز داخل كشور و همزمان به عنوان يك طرح صادراتي در خارج از كشور راه اندازي شده و مراحل بعدي اين طرح در آينده نزديك اجرا خواهد شد.

به گزارش مهر، طرح فیلترینگ هوشمند طی یک سال گذشته به وزارت ارتباطات تکلیف شده بود و کارگروه تعیین مصادیق فیلترینگ و نمایندگان مجلس چند بار از وزارت ارتباطات خواسته بودند با اجرای فیلترینگ هوشمند، نسبت به جلوگیری از انتشار محتوای مجرمانه در فضای سایبر اقدام کند.

10 روز پیش نیز رئیس دستگاه قضا در نامه ای از این وزارتخانه خواست با اعمال راهکاری، از انتشار محتواهای مجرمانه در فضای مجازی موبایل جلوگیری کند.

کد خبر 2380249

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha