۸ مهر ۱۳۹۳، ۱۰:۲۰

گزارش خبرنگار مهر از اینچئون؛

کشتی فرنگی در انتظار دو طلا و یک برنز/ ناداوری یک طلا را از ایران گرفت

کشتی فرنگی در انتظار دو طلا و یک برنز/ ناداوری یک طلا را از ایران گرفت

خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: تیم ملی کشتی فرنگی ایران در نخستین روز از مسابقات این رشته در هفدهمین دوره بازیهای آسیایی توانست دو فینالیست و یک نماینده در رده بندی داشته باشد. این در حالی بود سعید عبدولی هم می توانست سومین فینالیست ایران در این مسابقات باشد اما داوران حق او را ضایع کردند و کشتی گیر کشور میزبان را راهی فینال کردند.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به اینچئون، مهمترین و تلخ ترین اتفاق روز نخست رقابتهای کشتی فرنگی در وزن 71 کیلوگرم که سعید عبدولی فرنگی کار آماده و شایسته تیم ایران به میدان رفت، بوقوع پیوست. عبدولی که پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم مقابل "ماکسات یرژپوف" از قزاقستان با نتيجه 4 بر يك به برتري دست يافت به راحتی به نیمه نهایی رسید تا با شکست حریفی از کشور میزبان به فنیال این وزن برسد. اما عبدولی در این دیدار پر حرف و حدیث، اسیر ناداوری و نفوذ کره ای ها در قضاوت این کشتی شد و در عین شایستگی از راهیابی به فینال بازماند.

فرنگی کار اندیمشکی تیم ایران در مرحله نیمه نهایی رودرروی "جی هیون جونگ" از کره جنوبی قرار گرفت که در وقت اول این مبارزه، عبدولی حریف را پس از اجرای چهار فیتوی بی‌نقص و تماشایی روی پل برد و در نهایت ضربه فنی کرد، اما با اعتراض مربی حریف و بازبینی فیلم، این مبارزه با نتیجه 6 بر 4 ادامه پیدا کرد.

در وقت دوم حریف کره ای توانست به کمک داوران یک فن چهار امتیازی بزند تا نتیجه کشتی 8 بر 6 شود. به دنبال این اتفاق حسن بابک به رای داوران اعتراض کرد، اما مورد قبول واقع نشد و یک امتیاز دیگر به حریف کره ای دادند تا نتیجه 9 بر 6 شود و در نهایت تلاش عبدولی به جایی نرسید.بدین ترتیب حریف کره ای با کمک داوران راهی فینال شد و عبدولی باید بعدازظهر امروز برای کسب مدال برنز به میدان برود.

در وزن 80 کیلوگرم حبیب الله اخلاقی فرنگی تیم کشتی ایران در بازی های آسیایی کره جنوبی است که در گام نخست "جعفر خان" از قطر را با نتیجه 9 بر یک شکست داد به مرحله نیمه نهایی رسید. اخلاقی در نیمه نهایی هم موفق ظاهر شد و "بسیکی سالادزه" را با پیروزی 8 بر صفر پشت سر گذاشت و به فینال رسید.

در وزن 98 كيلوگرم، مهدی علیاری نماینده شایسته کشتی فرنگی ایران پس از استراحت در دور اول، در دور دوم "نوزات صالح" از سوریه را با نتیجه 9 بر صفر شکست داد و به نیمه نهایی رسید. علیاری در این دیدار هم"یرولان ایسکاکوف" از قزاقستان را 3 بر یگ شکست داد و دومین فینالیست ایران در روز نخست لقب گرفت.

بدین ترتیب تیم ملی کشتی فرنگی ایران در روز نخست دو فینالیست و یک نماینده در رده‌بندی خواهد داشت که بعدازظهر امروز سه شنبه برای کسب مدال به میدان خواهند رفت.

هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی از 28 شهریور در اینچئون کره‌جنوبی آغاز شده و تا 12 مهرماه ادامه پیدا می‌کند. در این دوره از مسابقات 9501 ورزشکار از 45 کشور آسیایی در 36 رشته با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. کاروان ورزش ایران نیز با 282 ورزشکار شامل 224 ورزشکار مرد و 58 ورزشکار زن در این دوره از مسابقات شرکت کرده است.

کد خبر 2380654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha