۹ مهر ۱۳۹۳، ۱۲:۱۴

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

3 استان نمونه کشور در زمینه برگزاری برنامه های هفته پژوهش معرفی می شوند

3 استان نمونه کشور در زمینه برگزاری برنامه های هفته پژوهش معرفی می شوند

خرم آباد - خبرگزاری مهر: دبیر استانی هفته پژوهش و فناوری در کشور گفت: وزارت کشور بنا دارد سه استان را به عنوان استان نمونه در زمینه برگزاری برنامه های هفته پژوهش انتخاب کند.

حجت اله مرادی پور در حاشیه سفر به لرستان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به جزئیات برنامه های استانی و ملی هفته پژوهش اظهار داشت: تعداد برنامه های اصلی هفته پژوهش 31 برنامه و به تعداد استانهای کشور است.

وی با بیان اینکه پیش از این و در سالهای قبل در بعضی استانها دو برنامه هم برگزار می شد ادامه داد: امسال تاکید داریم برنامه ها منسجم شوند تا ضمن ایجاد هم افزایی هزینه ها هم دورریز نشود.

دبیر استانی هفته پژوهش و فناوری در کشور عنوان کرد: در استانها برنامه های هفته پژوهش با مدیریت استانداری ها برگزار می شود.

مرادی پور با بیان اینکه برنامه ملی هفته پژوهش نیز از تاریخ 23 تا 27 آذرماه در تهران برگزار می شود یادآور شد: در این راستا یک روز به جشنواره معرفی پژوهشگران و فناوران برتر کشور اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه این جشنواره با حضور مقامات عالی رتبه برگزار می شود افزود: هر ساله این مراسم با حضور رئیس جمهور یا معاون رئیس جمهور برگزار می شود.

دبیر استانی هفته پژوهش و فناوری در کشور با بیان اینکه امسال به لحاظ کیفیت کار ارزیابی ها را بالا برده و کمیت را پایین آوردیم عنوان کرد: در این راستا امسال 40 پژوهشگر برتر تجلیل می شوند.

مرادی پور همچنین در مورد چرایی کاهش تعداد تقدیری ها گفت: اعتقاد داریم یکسری دستگاهها و تشکلهایی که خارج از سیستم دولت هستند باید کار ارزیابی و انتخاب برترین ها را در برخی حوزه ها انجام دهند.

وی با بیان اینکه دسته بندی های سال گذشته در زمینه تقدیری ها را حذف کردیم بیان داشت: امسال در زمینه پارک علم و فناوری برتر تقدیری نداریم چرا که منتظر هستیم نتیجه ارزیابی پارک های علم و فناوری و مراکز رشد از سوی انجمن مورد نظر اعلام شود.

مرادی پور افزود: همچنین امسال انتخاب شرکتهای فناور برتر مستقر در پارکهای علم و فناوری را انجام نداده ایم و کار انتخاب در این زمینه را نیز به انجمن علمی مدیریت تکنولوژی سپرده ایم.

دبیر استانی هفته پژوهش و فناوری در کشور در مورد ارزیابی برنامه های هفته پژوهش استانهای مختلف کشور نیز گفت: موضوع ارزیابی در حوزه وظایف کاری وزارت کشور است.

مرادی پور با بیان اینکه در زمینه ارزیابی برنامه های این هفته در کنار وزارت کشور هستیم یادآور شد: در این راستا وزارت کشور بنا دارد سه استان را به عنوان استان نمونه در زمینه برگزاری برنامه های هفته پژوهش انتخاب کند که این استانها در جشنواره پژوهشگران و فناوران برتر معرفی خواهند شد.

وی در ادامه سخنان خود با تمجید از فعالیتهای پارک علم و فناوری استان لرستان بیان داشت: پارک لرستان به رغم تازه تاسیس بودن از برخی پارکهای باسابقه تر کشور پیشی گرفته است.

مرادی پور با بیان اینکه پارک علم و فناوری لرستان از برخی پارک هایی که زودتر ایجاد شده اند جلوتر افتاده به طوریکه اولین پارکی بود که ردیف بودجه گرفت، افزود: جهشی که پارک علم و فناوری لرستان از همین ابتدا داشته 10 پارک باسابقه تر ما نداشته اند.

وی با بیان اینکه پارک علم و فناوری لرستان در سال 90 مجوز گرفته است یادآور شد: به رغم کمتر از سه سال فعالیت این پارک امسال نشست روسای پارکهای علم و فناوری و مراکز رشد کشور را برگزار کرد که افتخاری برای لرستان محسوب می شود.

مرادی پور ادامه داد: میزبانی لرستان از 170 نفر از روسای پارکهای علم و فناوری و مراکز رشد نشان دهنده موفقیت پارک علم و فناوری این استان است به طوریکه برخی پارکهای بزرگ ما تاکنون نتوانسته اند این کار را انجام دهند.

کد خبر 2381666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha