۹ مهر ۱۳۹۳، ۱۳:۰۴

گزارش خبرنگار مهر از اینچئون؛

خادم: با شرایط بحرانی وارد اینچئون شدیم/ با کم‌کارها برخورد می‌شود

خادم: با شرایط بحرانی وارد اینچئون شدیم/ با کم‌کارها برخورد می‌شود

رئیس فدراسیون کشتی و سرمربی تیم ملی کشتی آزاد ایران می‌گوید: خستگی ناشی از مسابقات جهانی، وزن کم کردن‌های مضاعف در مدت کوتاه و فضای داوری مسابقات آسیایی از جمله دلایل اصلی نتیجه نگرفتن بعضی از ملی پوشان بوده است.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر از اینچئون، رسول خادم بعد از ناکامی فرنگی کاران ایران در روز دوم از مسابقات آسیایی، ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: کشتی گیران ما در حالی به بازی‌های آسیایی آمدند که حدود نیمی از آنها به خاطر حضور در مسابقات جهانی خسته بودند. این شرایط به همراه وزن کم کردن مضاعف در مدت چند روز کوتاه، شرایط بسیار دشواری را برای تیم‌های آزاد و فرنگی فراهم کرد.

وی در ادامه افزود: ما در شرایطی نسبتا بحرانی وارد بازی‌های آسیایی شدیم. متاسفانه فضای داوری و مدیریتی مسابقات هم کاملا مقابل ما بود که دو مصداق ملموس آن یکی فینال 74 کیلوگرم آزاد و کشتی عبده ولی در فرنگی بود.

رئیس فدراسیون کشتی تاکید کرد: به هر حال با توجه به فاصله نزدیک مسابقات جهانی و بازی های آسیایی ضمن اینکه می‌توان به صورت نسبی عملکرد تیم ایران را مثبت ارزیابی کرد ولی برای اینکه کشتی ایران بخواهد مهیای المپیک شود، نواقصی در بخش فنی موجود است که باید طی دو سال باقی مانده برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه خود انتخابی تیم ملی موجب می‌شود بخشی از کشتی گیران که قابلیت‌های فنی و روانی ضعیفی دارند در قالب رقابت با نفرات مدعی و جسور به تدریج حذف شوند.

خادم همچنین گفت: در عین حال من به مدیران تیم‌های آزاد و کشتی فرنگی گفتم کشتی گیرانی که کم فروشی کردند و آنهایی که چه در بازی‌های آسیایی و چه بازی‌های جهانی انتظارات را برآورده نکردند، گزارشی را تهیه کرده تا درباره آنها تصمیم گیری شود.

هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی از 28 شهریور در اینچئون کره‌جنوبی آغاز شده و تا 12 مهرماه ادامه پیدا می‌کند. در این دوره از مسابقات 9501 ورزشکار از 45 کشور آسیایی در 36 رشته با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. کاروان ورزش ایران نیز با 282 ورزشکار شامل 224 ورزشکار مرد و 58 ورزشکار زن در این دوره از مسابقات شرکت کرده است.

کد خبر 2381743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha