۲۹ مهر ۱۳۹۳، ۱۰:۱۷

آغاز طرح آموزش‌های ویژه برای اشتغال/ تجاری‌سازی مشاوره‌های جانبی شغل

آغاز طرح آموزش‌های ویژه برای اشتغال/ تجاری‌سازی مشاوره‌های جانبی شغل

معاون وزیر کار با اشاره به برنامه ریزی هایی برای انجام هدایت شغلی کارجویان جهت فراهم شدن شرایط ورود به بازار کار گفت: کارآفرینان باید وارد عرصه شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، کورش پرند گفت: اکنون زمانی است که باید به نهضت مهارت آموزی اندیشید و گفتمان خیرین اشتغال را برنامه ریزی کرد.

معاون وزیر کار با اشاره به حضور خیرین در بسیاری از زمینه ها اظهارداشت: می توان از این ظرفيت در زمینه مهارت آموزی نیز بهره برد. پرند همچنین از سازمان های مردم نهاد به عنوان عواملی اثرگذار نام برد که می توانند در زمینه پشتیبانی امر موثر باشند.

وی با اشاره به آغاز طرح کریدور تجاری سازی بر آموزش های جانبی نظیر مشاوره های شغلی تاکید کرد و گفت: رسيدن به وضعیت مطلوب با ارائه مشاوره و هدایت شغلی قوی ممكن است تا کارآموزان با دریافت آموزش های تخصصی، گواهینامه دوم خود را دریافت کنند و بتوانند با استفاده از تسهیلات صندوق ها وارد بازار کار شوند؛ بنابراین ضروری است که این الگو نهادینه شود.

پرند ادامه داد: این طرح را به قسمت های ایده پردازی، بررسی قابلیت اجرا، هدایت، تولید محصول و در نهایت تولید محصول تجاری تقسیم کرد.

معاون وزیر تعاون کار و رفاه با اشاره به برگزاری مسابقات ملی مهارت بیان داشت: باید کارآفرینان بزرگ کشور را وارد عرصه کرد چرا که اگرچه سازمان آموزش فنی و حرفه ای نخبگان مهارتی را شناسایی و تا حدودی هدایت می کند، اما به تنهايي كافي نيست.

پرند حضور کارآفرینان را یکی از عوامل جذب برترین های مهارتی دانست و بيان داشت: باید به بحث جذب نخبگان و استعدادهاي مهارتي، بیشتر پرداخته شود.

کد خبر 2388847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha