۲۸ مهر ۱۳۹۳، ۱۷:۱۴

دهقان با اشاره به نامه وزیر کشور به لاریجانی:

بررسی طرح آمران به معروف و ناهیان از منکر با یک نامه متوقف نمی‌شود

بررسی طرح آمران به معروف و ناهیان از منکر با یک نامه متوقف نمی‌شود

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامه وزیر کشور به لاریجانی در خصوص بررسی طرح آمران به معروف و ناهی از منکر گفت: بررسی این طرح نمی‌تواند به دلیل نامه یک مدیر اجرایی متوقف شود. دولت می تواند در جلسه علنی موافقت و مخالفت خود با مواد و دلیل آن را اعلام کند.

محمد دهقان در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر با اشاره به عدم حضور لاریجانی در جلسه  امروز هیات رئیسه گفت: در هیات رئیسه پیرامون لایحه الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت بحث شد.

نماینده مردم طرقبه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس هم مانند دولت خواستار تصویب این لایحه و حل مشکل بودجه است اظهار داشت: دلیل اصلی عدم تصویب کلیات این لایحه در صحن علنی مجلس این بود که کمیسیون تشکیل شده جامعیت لازم برای بررسی این لایحه را نداشت.

وی ادامه داد: پس از ارائه این لایحه به مجلس، هیات رئیسه مصوب کرد که کمیسیون مشترکی متشکل از اعضای همه کمیسیون‌های مجلس این لایحه را بررسی کنند اما متاسفانه با اصرار کمیسیون برنامه و بودجه این کمیسیون به تنهایی مسئول بررسی لایحه تنظیم مقرارت مالی دولت شد، ما پیش بینی می کردیم که در صورت عدم مشارکت کمیسیون ها کلیات لایحه در صحن علنی مجلس به تصویب رسد.

دهقان افزود: بعضی از کمیسیون ها دیدگاه هایی داشتند که کمیسیون بودجه به آن دیدگاه ها واقف نبود و به همین دلیل مشکلاتی در موضوعات مختلف لایحه به وجود آمد.

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: پیشنهاد ما این است که این لایحه به صورت طرح مجددا در کمیسیون مشترک بررسی شود. دولت هم اگر این مصوبه مجلس را در هیات وزیران به تصویب برساند دیگر از نظر بار مالی این لایحه مشکلی نخواهد داشت.

 

کد خبر 2392821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha