۲۸ مهر ۱۳۹۳، ۱۶:۰۷

چند خبر از هنرهای تجسمی

آثار کودکان کار به نمایشگاه می‌رود/ نمایش منتخب آثار جشنواره کاریکاتور بهره‌وری

آثار کودکان کار به نمایشگاه می‌رود/ نمایش منتخب آثار جشنواره کاریکاتور بهره‌وری

برگزاری نمایشگاهی از آثار منتخب چهارمین جشنواره کاریکاتور بهره وری، نمایشگاه هنر «انسان دوستی»، نمایشگاه آثار هنری کودکان کار، نمایشگاه عکس «نشانه» و نهمین نمایشگاه انفرادی خط شکسته نستعلیق از جمله اخبار امروز هنرهای تجسمی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایشگاه هنر «انسان دوستی» با مشارکت بیش از 100 هنرمند ایرانی از جمله پرویز کلانتری در فرهنگسرای نیاوران در حوزه هنرهای تجسمی برپا شده است.

پرویز کلانتری درباره این نمایشگاه بیان کرد: جوانان در این نمایشگاه با ارایه ایده های نو فضایی تازه را در کنار آثار بزرگان ارائه کرده اند و وقتی آثارشان در کناریکدیگر قرار می‌ گیرد مخاطب با مقایسه آثار در کنار یکدیگر  لذتی دوچندان از نمایشگاه می برد.

نمایشگاه چهارمین «جشنواره کاریکاتور بهره وری»

منتخب آثار چهارمین «جشنواره کاریکاتور بهره وری» در فرهنگسرای بهمن به نمایش گذاشته می شود.

در این نمایشگاه که از 24 مهرماه آغاز و تا 2 آبان ماه ادامه خواهد داشت؛ 124 تابلو کاریکاتور از هنرمندان 59 کشور مختلف اروپایی و آسیایی با هدف تاکید بر «اقتصاد مقاومتی و ترویج الگوی بهینه سازی و بهره وری» در فرهنگسرای بهمن به نمایش در می آید.

در چهارمین «جشنواره بین المللی کاریکاتور بهره وری» که کریم زارع، حسن عشایری و مسعود کنزی در کنار نمایندگانی از سفارتخانه های یونان، ازبکستان، صربستان، ترکیه و اروگوئه حضور داشتند، مطابق نظر هیات داوران، هیکابی میراچی از کشور ترکیه و عاطفه یاریان از جمهوری اسلامی ایران به ترتیب رده های اول و دوم را کسب کردند و محمود آزادنیا از ایران و والنتین دروژینین از روسیه به طور مشترک در رده سوم قرار گرفتند.

آثار هنری کودکان کار دروازه غار به فرهنگسرای ملل می‌رود

نمایشگاه آثار هنری کودکان كار به همت موسسه حمایتی خانه مهر کودکان دروازه غار برای دو سال متوالی در فرهنگسرای ملل برگزار می‌شود.

موسسه حمایتی خانه مهر كودكان دروازه غار جشنواره «با کودکان کار، مهربان باشیم» شامل آثار هنری كودكان كار و زنان سرپرست خانوار را در فرهنگسرای ملل به نمایش در خواهد آورد.

این نمایشگاه كه در غرفه‌های کارهای دستی کودکان کار و زنان سرپرست خانوار برگزار می‌شود در روزهای سه شنبه و چهارشنبه  29 و 30 مهرماه از ساعت 10 تا 22 میزبان علاقه‌مندان است.

نمایشگاه آثار هنری و دستی كودكان، گریم کودکان، مسابقه نقاشی، آموزش حقوق کودکان و... از جمله برنامه‌‌های این نمایشگاه است.

خانه مهر کودکان کار دروازه غار یک سازمان مستقل، غیر دولتی، غیر سیاسی و غیر انتفاعی است که از سال 1386 در منطقه دروازه غار تهران به امر آموزش و حمایت کودکان کار و خیابان می پردازد. این جشنواره به همت خانه مهر کودکان کار دروازه غار و همکاری سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران و فرهنگسرای ملل در پارک قیطریه تهران واقع در بزرگره صدر، میدان پیروز، خیابان قیطریه، بوستان قیطریه، فرهنگسرای ملل از ساعت 10 تا 22 برگزار می شود.

نگارخانه عکاسان جوان میزبان نمایشگاه «نشانه» شد

نمایشگاه عکس «نشانه» با آثاری از مهناز ساربان‌ها و با موضوع طبیعت در نگارخانه عکاسان جوان برپا شد.

در این نمایشگاه 30 اثر از این هنرمند جوان با موضوع طبیعت کشورهای اسکاندیناوی و با نگاهی زیباشناسانه در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است. ویژگی آثار این هنرمند نگاه  فرمال به طبیعت است. این هنرمند با دوربین کامپکت و با انتخاب فصل‌های مختلف و فرم‌های که طبیعت می‌سازد دست به ثبت اثر هنری زده است و توانسته آثاری زیباشناسانه را در برابر مخاطبان قرار دهد.

این نمایشگاه تاکنون از سوی هنرمندان مختلفی همچون دکتر حبیب الله صادقی، رسول اولیازاده، پروانه میرعماد، محمد سعید نقاشیان، ناهید حسنی، حمزه اولیازاده و... مورد استقبال قرار گرفته است.

نمایشگاه «نشانه» مهناز ساربان‌ها تا اول آبان ماه در گالری عکاسان جوان واقع در خیابان یوسف آباد، کوچه چهارم، شماره 3 میزبان علاقمندان است.

برگزاری نهمین نمایشگاه انفرادی خط شکسته نستعلیق

نهمین نمایشگاه انفرادی خط شکسته نستعلیق روح الله دلخانی در نگارخانه عقیلی در شهرک غرب افتتاح شد.

در این نمایشگاه که با حضور علی حیدری، استاد امیر هوشنگ اردلان، سهیل محمودی، محمد حسین لطیفی و جمعی از علاقمندان بر پا شد. پیام یدالله کابلی و امیر‌هوشنگ اردلان قرائت شد.

روح الله دلخانی خط را از نوجوانی نزد استاد کابلی فرا گرفت و تاکنون بیش از 80 نمایشگاه انفرادی و گروهی داشته است.

نمایشگاه گروهی نگارگری و تذهیب

نمایشگاه گروهی نگارگری و تذهیب از 27 مهرماه در فرهنگسرای اندیشه برپا می شود.

این نمایشگاه به سرپرستی فهیمه نیکویی فرد فارغ التحصیل رشته صنایع دستی است که حدود ده سال است به تدریس در زمینه نگارگری و تذهیب طراحی و نقاشی مشغول است.

این نمایشگاه حاوی 35 کار با موضوع مینیاتور تذهیب در مکاتب مختلف نگارگری است که به منظور آشنایی شهروندان با این هنر سنتی که ناشناخته مانده دایر شده و به مدت یک هفته در نگارخانه اندیشه در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

نمایشگاه عکس سام کلانتری برگزار می‌شود

نمایشگاه عکس سام کلانتری با عنوان «تن‌ ها» از دوم تا یازدهم آبان ماه در گالری جرجانی برگزار می‌شود. در این نمایشگاه 21 قطعه عکس سیاه و سفید به نمایش گذاشته خواهد شد.

این اولین نمایشگاه عکس کلانتری است که در ایران برگزار می‌شود.

کد خبر 2392824

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha